وی با بیان اینکه اوایل انقلاب بسیار از چهره‌های شاخص پست‌های دولتی را قبول نمی‌کردند، گفت: آنها برای قدرت نیامده بودند که برای عدالت آمدند؛ برای اینکه مظلومان در عدالت به سر ببرند.

به گزارش جماران؛ عضو فراکسیون کارگری و کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: ممکن است مردم ناکارآمدی را ببخشند اما فساد را نه.

مصطفی کواکبیان در مراسم عزاداری دهه اول محرم در محل خانه کارگر با بیان اینکه پس از ۱۳۸۰ سال همچنان یاد امام حسین (ع)، قیام کربلا و نهضت عاشورا زنده است، گفت: ده‌ها هزار جنگ کوچک و بزرگ از آن زمان تاکنون در جهان رخ داده اما آن نبرد حماسی برای ما زنده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های قیام امام‌حسین(ع) گفت: یکی از ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) سرمشق گرفتن از آن است. امروز حماس اذعان دارد که در مبارزه با رژیم صهیونیستی از این قیام درس می‌گیرد. تمام جنبش‌هایی که از دل مسلمین درآمده‌اند از قیام کربلا الگو گرفته‌اند.

کواکبیان افزود: اگر امروز اسلامی باقی است به خاطر امام حسین(ع) است. پیامبر(ص) می‌فرمایند که حسین(ع) از من است و من هم از حسین(ع). یعنی اگر حسین(ع) نبود اثری از اصل اسلام هم نبود. امام خمینی هم فرموده‌اند که هرچه داریم از محرم و صفر است. انقلاب سال ۵۷ هم برگرفته از نهضت عاشورا بود؛ چراکه مردم در تکایا برای قیام برنامه‌ریزی می‌کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای برای خدا قیام کرد، گفت: امام(ع) فرمودند: خدایا من تسلیم تو هستم. من به خاطر هوس و دنیاطلبی قیام نمی‌کنم. امام حسین (ع) برای ریاست و دنیاطلبی قیام نکرد بلکه برای مبارزه با ظلم قیام کرد.

وی افزود: به همین دلیل اگر سوز سوزنی در جایی ظلم شود نمی‌توانیم از آن دفاع کنیم. باید با ظلم و دنیاپرستی درافتاد. امام حسین(ع)فرمودند من آمده‌ام تا ریشه ظلم را از بین ببرم. به همین دلیل حرکت ضد ظلم مبانی ماندگاری این نهضت است. عدالت‌واقعی زمانی محقق می‌شود که دنبال عدالت و مبارزه با ظلم باشیم.

وی با بیان اینکه اوایل انقلاب بسیار از چهره‌های شاخص پست‌های دولتی را قبول نمی‌کردند، گفت: آنها برای قدرت نیامده بودند که برای عدالت آمدند؛ برای اینکه مظلومان در عدالت به سر ببرند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، گفت: ممکن است مردم ناکارآمدی را ببخشند اما فساد را نمی‌بخشند؛ فسادی که مانند خوره افتاده است. اگر نماینده‌‌ای تخلفی کرده باید مانند افراد دیگر جامعه با او برخورد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.