رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: ببینید، ما باید زن انقلاب اسلامی را با زن قبل از انقلاب مقایسه کنیم که حق رای، حق عرض‌ اندام، حق تشخیص وظیفه و حق‌های زیاد دیگری را نداشت. به برکت انقلاب اسلامی‌ زن آمد و کنار مرد ایستاد و در انقلاب و مدیریت شرکت کرد.

به گزارش جماران؛ سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، گفت: ما باید زن انقلاب اسلامی را با زن قبل از انقلاب مقایسه کنیم که حق رای، حق عرض‌ اندام، حق تشخیص وظیفه و حق‌های زیاد دیگری را نداشت.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اظهاراتی که علیرضا پناهیان، روحانی و واعظ، درباره زنان مطرح کرده بود، گفت: اینکه ایشان فقط به مذمت تلخ‌زبانی و بدزبانی زنان اشاره کرده، چندان درست نیست. در واقع خدا بارها در قرآن، به کرات، توصیه به خوب صحبت کردن کرده است.

جِرم زبان ضخیم و جُرم زبان بسیار است

سیدرضا اکرمی بیان کرد: در قیامت «زبان» شکایت خواهد کرد که در میان اجزای بدن یک فرد، فقط به او سخت‌گیری می‌کند. پروردگار این‌طور جواب خواهد داد: «برای اینکه کار غلطی که توسط تو انجام شد، توسط چشم، دست، پا، قلب و... امکان‌پذیر نیست. چون یک کلمه حرف زدی و دنیا را به سمت گرفتاری‌های زیادی هدایت کردی.» باید گفت، جِرم زبان ضخیم و جُرم زبان بسیار است. پس اگر مراقب نباشیم، ضررهای زیادی را متوجه خود خواهیم دید. البته خلاف‌های زبان فقط در غیبت، تهمت، سخن‌چینی و... خلاصه نمی‌شود و تبعات خطرساز دیگری هم دارد که خطاکار حتماً به شدیدترین وجه‌ ممکن مجازات خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری، همچنین درباره نگاه جنسیتی به مسائل مرتبط با زنان گفت: در سوره‌ نحل قرآن مجید آمده است: «مَنْ‌ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی‌ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاهً طَیِّبَهً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ»، به این معنی که: هر کس از مرد یا زن، عمل نیک انجام دهد در حالی که ایمان داشته باشد، پس او را بی‌تردید (در دنیا) به زندگی پاکیزه‌ای زنده خواهیم داشت و (در آخرت) پاداش‌شان را در برابر عمل‌های بسیار خوب‌شان خواهیم داد.

زن باایمان ارزش بیشتری نسبت به مرد باایمان دارد

اکرمی ادامه داد: حتی در روایات آمده است: «زن باایمان ارزش بیشتری نسبت به مرد باایمان دارد»، چون لغزش زن بیشتر است، اگر بتواند خودش را از خطاها حفظ کند نزد پروردگار ارج و قربی بسیار بالا پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری همچنین درباره مطالبات این روزهای زنان گفت: ببینید، ما باید زن انقلاب اسلامی را با زن قبل از انقلاب مقایسه کنیم که حق رای، حق عرض‌ اندام، حق تشخیص وظیفه و حق‌های زیاد دیگری را نداشت. به برکت انقلاب اسلامی‌ زن آمد و کنار مرد ایستاد و در انقلاب و مدیریت شرکت کرد. اما من هم قبول دارم که بخشی از مطالبه‌های زنان برآورده نشده، دلیلش این است که ایران در طول این 41 سال همیشه از جانب کشورهای مختلف- حتی عراقی که 13 سال از امام میزبانی کرده بود- متحمل زحمت، درگیری‌ و رویارویی بیجایی شده است و به‌ همین خاطر، بیشتر وقت و انرژی‌مان را صرف مقابله و جبران خسارت‌ها کرده‌ایم. در واقع ما از سال 57 یک‌ روز بدون تردید و تحریم را ندیده‌ایم و به‌ همین دلیل توقع‌های زنان و مردان محقق نشده است.

بحث‌های مرتبط با جنسیت را کنار بگذاریم

سیدرضا اکرمی در پایان گفت: یکی از راهکارهای رسیدن به شرایط ایده‌آل و پاسخ دادن به سوال‌های افکار عمومی این است که یک بار برای همیشه بحث‌های مرتبط با جنسیت را کنار بگذاریم تا بتوانیم همه در کنار هم در راستای کاهش مشکلات تلاش کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1247264
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.