عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: شما نگاه کنید بالای دو هزار مسجد در شهر داریم اما چند نفر از ائمه‌های جماعت ما در نماز جمعه حضور دارند.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: از جمعیت 10 میلیونی که ساکن تهران هستند، تنها 20 هزار نفر به مصلا می‌آیند. در این حالت آیا فرقی هم می‎کند که نرده‌ای بین مردم و امام جمعه وجود داشته باشد یا نه؟!

به گزارش جماران، آیت‌الله آل هاشم با اقدامی که در جهت برداشتن نرده بین خود و مردمی که برای اقامه نماز جمعه به مصلای شهر تبریز می‌آمدند انجام داد، هنوز هم مورد تمجید چهره‌های سیاسی و مذهبی قرار دارد. در این میان اما نظر عضو جامعه روحانیت مبارز تا حدودی متفاوت‌تر از سایرین است.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی با انتقاد از اینکه چرا رسانه‎ها گاهی مسائل اساسی کشور را که مساله بیکاری، نقدینگی سرگردان، طلاق، اعتیاد و... است را رها می‌کنند و به دنبال این می‌روند که در نمازجمعه نرده‌ای باشد یا نباشد، گفت: پرداختن به اینگونه موضوعات، معضلات کشور را به مساله فرعی تبدیل می‌کند.

اکرمی البته اقدام آیت‌الله آل هاشم را کاری زیبا و انسانی دانست اما توصیه کرد که به اصل نمازجمعه هم پرداخته شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز در بیان دغدغه‌های خود در مورد نمازجمعه گفت: ما 80 میلیون جمعیت در کشور داریم. آنهایی که الان در نمازجمعه‌های ما شرکت می‌کنند متناسب با جمعیت 80 میلیونی ایران نیستند. شما همین تهران را در نظر بگیرید. در این شهر، نمازجمعه به یک نماز جماعت بزرگ تبدیل شده و هیچ مناسبتی با 10 میلیون نفری که ساکن تهران هستند ندارد. تنها 20 هزار نفر به مصلا می‎آیند. در این حالت آیا فرقی هم می‎کند که آن نرده بین مردم و امام جمعه وجود داشته باشد یا نه؟!

اکرمی با تاکید دوباره بر اینکه این کار آقای آل هاشم، کار مقبول و خوبی است، در خصوص استقبال کم مردم از نمازجمعه یادآور شد: ائمه جمعه ما عوض جاذبه، دافعه دارند. مباحثی که آنها مطرح می کنند مباحث متناسب با نیاز جامعه امروز ما نیست. هیات امنای هر نمازجمعه‎ای باید از میان افرادی از متن مردم باشند تا با توصیه های آنان خطیبان جمعه موضوعات خوبی از تریبون نمازجمعه مطرح کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: شما نگاه کنید بالای دو هزار مسجد در شهر داریم اما چند نفر از ائمه‌های جماعت ما در نماز جمعه حضور دارند.

او در پایان گفت: باید جاذبه خوبی در بین ائمه جمعه ما وجود داشته باشد و موارد مورد پسندی هم از سوی آنان بیان شود تا مردم برای شرکت در نمازجمعه اقناع شوند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 856135
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.