گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

سیدرضا اکرمی: شهردار به فکر سیاسی کاری نباشد

شورای شهر باید شاخصه ها را نگاه کند، نه شخصیت ها را. برخی افراد شهرت دارند اما شاخصه ها با آنها مطابقت ندارد. شهردار باید کسی باشد که بداند اساسا چه قشر افرادی با شهرداری کار میکنند و به این نهاد وابسته اند. باید بداند وظیفه شهرداری در درون خود چیست و در تعامل با دیگران باید چگونه عمل کند. متاسفانه در دوره قبل فاصله زیادی بین شهرداری و دولت وجود ایجاد شد. باید فردی دارای ظرفیت، حوصله و تعامل برای شهرداری انتخاب شود. بالاخره ما باید دست هم را بگیریم نه مچ هم را.

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و با خبرنگار جماران درباره ویژگی های شورای شهر در انتخاب شهردار و شاخصه های شهردار گفت:  کسی باید در مقام شهردار قرار گیرد که درد و مشکلات مردم وشهر را بداند. اگر تمام فکر شهردار تنها معطوف به درآمدزایی باشد نه مصالح مردم محقق میشود و نه مصالح شهر.شهردار نباید تنها به فکر درآمدزایی باشد،مثلا مسئله تراکم فروشی را ببینید، شاید برای شهرداری درآمد زا باشد اما مخالف منافع کلی شهر ومردم است.

وی ادامه داد: بالاخره این دور دو اول شورای شهر نیست و شهرداری نیز شهرداری اول نیست. قانون شواری شهر نیز عام است و اختصاصی به شورای شهر ندارد. من تمنا میکنم اعضای منتخب شواری شهر بیشتر به قانون عنایت کنند و بدانند مطابق قانون کارشان از حد انتخاب شهردار و امور شهرداری بسیار فراتر است. اعضای شورای شهر نباید خودشان را به این امور خلاصه کنند. اما به هر حال انتخاب شهردار وظیفه فعلی این شوراست. اعضای شورای شهر باید به وضعیت موجود شهرداری نگاه کنند. ما در شهرداری امروز چند مشکل را به وضوح میبینیم. اولا اینکه درآمد های شهرداری باید حالت ثبات پیدا کند که دغدغه پرداخت هزینه ها وجود نداشته باشد؛ چراکه الان این مسئله وجود دارد که شهردار رقم های بالای طلبو بدهی دارد. برای انتخاب شهردار، اعضا باید ویژگی های شهرداری را روشن ببینند تا بفهمند وارد چه میدانی شده اند.

اکرمی در ادامه گفت: نکته بعد این است که تهران به هر حال آیینه کشور است. شهردار تهران باید به این نکته توجه کند که دیدی که نسبت به تهران وجود دارد  به کل کشور تسری پیدا میکند.

عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین گفت: شورای شهر باید شاخصه ها را نگاه کند، نه شخصیت ها را. برخی افراد شهرت دارند اما شاخصه ها با آنها مطابقت ندارد. شهردار باید کسی باشد که بداند اساسا چه قشر افرادی با شهرداری کار میکنند و به این نهاد وابسته اند. باید بداند وظیفه شهرداری در درون خود چیست و در تعامل با دیگران باید چگونه عمل کند. متاسفانه در دوره قبل فاصله زیادی بین شهرداری و دولت وجود ایجاد شد. باید فردی دارای ظرفیت، حوصله و تعامل برای شهرداری انتخاب شود. بالاخره ما باید دست هم را بگیریم نه مچ هم را.

اکرمی در پایان خاطر نشان کرد: به طور کلی شهرداری به دلیل تعاملی که با سایر نهاد ها دارد، باید به دست کسی اداره شود که پر حوصله، با ظرفیت و مطلع باشد. گذشته از این شهردار باید تمام وقت خود را به شهرداری اختصاص دهد، اگر بخشی از زمان و به سیاسی کاری پرداخته شود، قطعا امور شهر معطل میماند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.