رئیس جمهور آمریکا گفته است: «یهودیانی که در انتخابات آتی به نامزد دموکرات ها رای دهند، بد عهد و ناسپاسند».

به گزارش جماران؛ دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که بارها یهودیان ایالات متحده را به خاطر حمایت از دموکرات ها مورد سرزنش قرار داده است ؛ به تازگی گفته که یهودیانی که در انتخابات آتی به نامزد دموکرات ها رای دهند ، افرادی " بد عهد " و " ناسپاس " هستند.

"هالی صوفیر" (Halie Soifer) مدیر اجرایی "شورای آمریکایی دموکراتیک یهودیان" در اعتراض به اظهارات تازه ترامپ گفت که این اظهارات نمونه دیگری از سیاسی کاری های ترامپ در راستای یهودستیزی است.

"جاناتان گرین بلات" (Jonathan Greenblatt) مدیر "اتحادیه ضد افترا" نیز در واکنش به اظهارات ترامپ در توئیتی نوشت: مشخص نیست منظور ترامپ از این که یهودیان بدعهد و ناسپاس هستند ، چیست؟

تارنمای خبری سی ان ان روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که این سخنان ترامپ رهبران جامعه یهودی در آمریکا را برآشفته کرده است .

ترامپ این اظهارات انتقادی را در نشست خبری که روز گذشته در کاخ سفید برگزار شد ؛ مطرح کرد.

رییس جمهوری آمریکا در این نشست خبری همچنین با اشاره به اظهارات ضد صهیونیستی دو نماینده زن کنگره آمریکا گفت: نمی توانم باور کنم چنین صحبت هایی (علیه اسراییل ) مطرح شود. ولی تلویحا گفت که چرا دموکرات ها از این دو نماینده دفاع می کنند؟

یادآور می شود ؛ نتایج نظرسنجی "اس.اس.آر.اس" (SSRS) درمورخ 12مارس 2019 میلادی (21 اسفند 1397) نشان داد که رای دهندگان یهودی آمریکایی درانتخابات 2018 کنگره با اختلاف قابل توجهی به دموکرات ها رای دادند.

در این نظرسنجی 79 درصد رای دهندگان یهودی آمریکایی از دموکرات ها و تنها 17 درصد از جمهوریخواهان طرفداری کرده بودند.

میزان محبوبیت ترامپ درمیان یهودیان آمریکا نیز از میزان اندکی برخورد است بطوریکه نتایج موسسه نظرسنجی "گالوپ" (gallup) که در مورخ 12ژانویه 2018 میلادی (22دی 1396)به عمل نشان داد که محبوبیت وی درمیان یهودیان تنها 26درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.