فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، سبب اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان برای دلسردی مردم ایران نسبت به آینده کشور برنامه ریزی می کنند و در همین راستا مواردی مانند تحریم انتخابات توسط مردم را مطرح می کنند که این خواب سبک آنان مانند دیگر ادوار انقلاب تعبیری ندارد.

به گزارش جماران؛ فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در نشست با کلیه طیف و فعالین سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان آستارا اظهار داشت سلامت انتخابات با مشارکت آحاد مردم، گروه ها و احزاب سیاسی میسر می شود و حفظ منافع عمومی ملی رسالت همگانی است.

وی ادامه داد: بندر مرزی آستارا از شهرستان های پیشتاز مشارکت حداکثری در انتخابات متعدد می باشد که نشان از فرهنگ غنی و اعتقاد به نظام و کشوراست و بی شک ادامه این روند را با شوق و شور همیشگی در انتخابات پیش رو شاهد خواهیم بود.

رستم زاد اضافه کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات، سبب اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان برای دلسردی مردم ایران نسبت به آینده کشور برنامه ریزی می کنند و در همین راستا مواردی مانند تحریم انتخابات توسط مردم را مطرح می کنند که این خواب سبک آنان مانند دیگر ادوار انقلاب تعبیری ندارد.

وی تاکید کرد: رعایت اخلاق در انتخابات باید توسط نامزدها و طرفداران آنان مد نظر قرار گیرد و هیات های اجرایی و نظارت نیز در راستای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، برنامه ریزی و تلاش کنند و حتی در مباحث امنیتی نیز با بالا بردن ضرایب امنیتی، صیانت از آرای مردم مانند گذشته انجام پذیرد و خدای ناکرده دشمن از این راه نتواند عملکرد های مثبت نظام را خدشه دار کند.

وی ادامه داد: باید هم مردم و هم کاندیدا ها فارغ از هر نتیجه ای و با مد نظر قرار دادن سه اصل عزت، حکمت و مصلحت  به گونه ای عمل کنند که در پایان پیروز اصلی مردم، کشور و نظام باشد.

رستم زاد با بیان اینکه انتخابات بهترین فرصت برای ظهور و بروز سلایق سیاسی، اجتماعی،اقتصادی و نمایان شدن استعدادها و منابع انسانی کشور است ادامه داد: در کشور ما تمام مسئولین به طور مستقیم و غیر مستقیم منتخب مردم هستند و با رای آنان انتخاب می شوند. بنابراین انتخابات آوردگاهی است که کاندیداها با ارائه برنامه های توسعه محور خود را در معرض انتخاب ملت قرار دهند اما در نهایت رای مردم نظر نهایی را مشخص می کند.

وی با اشاره به شرایط حساس کشور و جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دنیای سلطه عنوان داشت بدخواهان انقلاب همه توان خود را برای ضربه زدن به انقلاب بکار برده اند و به همین دلیل پس از هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ فرهنگی و ... هم اکنون به جنگ اقتصادی و تعدی به معیشت مردم رو آورده اند که مقاومت مردم در مقابل فشارها و تلاش بیشتر مسئولین، از این پیچ تاریخی نیز گذر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات، معادلات دشمنان را در همه زمینه ها بر هم می زند و برای رسیدن به این مهم باید از ظرفیت احزاب، فعالان سیاسی و اجتماعی و سازمان های مردم نهاد برای مشارکت حداکثری مردم استفاده شود.

رستم زاد با تأکید بر اینکه ملت ایران در منطقه ای که در اوج نا امنی هاست و در هر گوشه و کنار آن جنگ های مختلفی برپاست، در امنیت کامل زندگی می کنند خاطرنشان کرد: برای حل  مشکلات باید همه مردم و مسئولین دست به دست هم دهند زیرا باتلاش و خلاقیت جوانان مشکلات موجود رفع می شود.

وی با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شویم و توسعه و پیشرفت کنونی ملت ایران را نادیده نگیریم، توضیح داد: با اجرای فرامین مقام معظم رهبری و اجرای کامل اقتصاد مقاومتی، در گام دوم انقلاب می توان مشکلات را کم رنگ و بی اثر کرد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه نگاه به انتخابات - در کنار پیروزی کاندیدای مدنظر افراد و احزاب - باید با محوریت پیروزی نظام باشد، تصریح کرد: در انتخاب های خود، افرادی را تعیین کنیم که پایبند به نظام و انقلاب باشند و منافع ملت را بر منافع شخصی خود ترجیح دهند که این رویکرد کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار خواهد داد و رسیدن به سرمنزل مقصود سهل تر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه با همه توان خود تلاش می کنیم تا انتخاباتی قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم افزود: اجازه نخواهیم داد کوچکترین حقی از کسی ضایع شود زیرا رای مردم حق الناس است و به دلیل با اهمیت بودن مجلس در وضع قوانین کشور، ممکن است با جابجا شدن حتی یک رای، حق 80 میلیون ایرانی ضایع گردد که این گناه بزرگی است و کسی حق ندارد امور محوله خود را سبک بشمارد.

وی به نقش احزاب و گروه های مردم نهاد در روشنگری اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: تحریم آمریکا، تحریم گفت و گو و منطق است و باید همگان بدانند که نمی توان تفکر و ایده های جوانان یک کشور را تحریم کرد و با راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران همواره این ترفندهای دشمنان به خودشان برگشته و حاصل آن اقتدار این نظام در جهان، همچنین تسلط آن بر منطقه ای مملو از منابع انرزی عالم است و قدرت دست اندازی به هیچ قدرتی را نمی دهد.

فرماندار آستارا خاطرشان کرد: با توجه به اعتقاد دولت تدبیر و امید به بهره مندی از ظرفیت های اجتماعی باید زمینه فعالیت بخش خصوصی و سمن ها را نیز فراهم کرد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی در پایان اضافه کرد: ما باید به اصول نظام که در استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خلاصه شده است، واقف باشیم و بدانیم که هیچ جامعه ای بدون انسجام درونی به پیشرفت نرسیده است و همه موظفیم با دمیدن روحیه امیدواری به جامعه و به دور از اختلافها در خدمت رشد، تعالی وسربلندی کشورمان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.