سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: وزیر خارجه آمریکا درباره مقابله با تلاش های ایران در گسترش برنامه هسته ای و تقویت اتحاد ناتو تبادل نظر کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای انگلیسی خود درباره ایران گفت و گو کرد.

مورگان اوراگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه با اعلام این خبر افزود: مایک پمپئو با دومینیک راب درباره اولویت های کلیدی جهانی بحث کردند.

وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا درباره مقابله با تلاش های ایران در گسترش برنامه هسته ای و تقویت اتحاد ناتو تبادل نظر کرد.

با استعفای ترزا می و رای گیری در حزب محافظه کار، بوریس جانسون با حدود ٩٠ هزار رای به سمت نخست وزیری انگلیس دست یافت.

به دنبال آن، جرمی هانت وزیر خارجه دولت می از کار برکنار و دومینیک راب به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور منصوب شد.

وی در نخستین اظهارات خود، مساله ایران را حساس دانست و تاکید کرد باید با مطالعه و دقت درباره آن تصمیم گیری کرد.

استقرار دولت جدید انگلیس در شرایطی است که در پی اقدام غیرقانونی این کشور، یک نفتکش حامل نفت ایران از سوی نظامیان انگلیسی در تنگه جبل الطارق توقیف شد.

چندی پس از آن، یک نفتکش انگلیسی که در خلیج فارس با یک لنچ ماهیگیری برخورد کرده و سرنشینان آن را مصدوم کرده بودند، به دلیل نقض مقررات بین المللی در آب های سرزمینی ایران توقیف شد.

آمریکا تلاش می کند تا پای انگلیس و ما بقی کشورهای اروپایی را به تنش خلیج فارس باز کند تا شاید بتواند به هدف شوم خود در مقابله با مردم ایران دست یابد.

علاوه بر آن در شرایطی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به طور عمدی یکی از موضوعات این گفت و گو یعنی فعالیت هسته ای ایران را برجسته کرده است که جمهوری اسلامی به موجب پیمان منع گسترش سلاح اتمی، مجاز به داشتن تاسیسات هسته ای صلح آمیز است و به موجب نظارت های شدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، تمام فعالیت های آن صلح آمیز بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.