وزیر خارجه آمریکا که تا کنون نشان داده است سیاست خارجی خود را بر مبنای ریگانیسم دنبال می کند، با یادآوری رفتار ریگان در قبال اتحاد جماهیر شوروی سابق ادامه داد: با حمایت رونالد ریگان از حقوق بشر، حکومت شوروی سابق سرنگون شد!

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا امروز ( دوشنبه) اعلام کرد کشور متبوعش کمیته حقوق بشر تاسیس کرده است و این کمیته زیر مجموعه وزارت خارجه می شود.

«مایک پمپئو» با اشاره به اصول سیاست خارجی آمریکا اظهار کرد: امروز اعلام می کنم کمیته حقوق بشر اعم از دموکرات ها، جمهوریخواهان و مستقلین تشکیل می شود تا در این موضوع به من مشورت ارائه دهند.

وزیر خارجه آمریکا که تا کنون نشان داده است سیاست خارجی خود را بر مبنای ریگانیسم دنبال می کند، با یادآوری رفتار ریگان در قبال اتحاد جماهیر شوروی سابق ادامه داد: با حمایت رونالد ریگان از حقوق بشر، حکومت شوروی سابق سرنگون شد.

پمپئو با تاکید بر اینکه در صورت استفاده نادرست از "حقوق"، می تواند خسارات مرگباری ایجاد شود، اضافه کرد: باید مراقب بود که این کلمات مورد سوء استفاده قرار نگیرند و گفتمان حقوق بشر برای اهداف غلط و اشتباه ربوده نشود.

البته این مقام آمریکایی اشاره نکرد که در صورت اهمیت حقوق بشر، چرا آمریکا را از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج کرده است؛ در قبال جنایات صهیونیست ها ساکت و چشمان خود را بر قتل فجیع روزنامه نگار عربستانی بسته است.

وی با بیان اینکه در سراسر جهان، به نام حقوق بشر، نقض حقوق بشر صورت می گیرد، گفت: بسیاری از مجامع بین المللی از اهداف خود دور شده اند. از این رو، باید به نقش حقوق بشر در سیاست خارجی آمریکا نگاه کنیم.

وزیر خارجه آمریکا، خانم "مری آن گلندان" را به عنوان سرپرست این کمیته معرفی کرد و اسامی دیگر این کمیته را برشمرد.

پمپئو هدف از تشکیل این کمیته را تعریف مفاهیم حقوق بشری، حمایت از این مفاهیم و توسعه اصول حقوق بشری آمریکا برشمرد تا آنچه را که اصول بنیانگذاری آمریکا خواند را رعایت کنند و در دستور کار سیاست خارجی خود داشته باشند.

در این نشست که بدون پاسخ به سوالات خبرنگاران برگزار شد، سرپرست این کمیته هم اظهار کرد: ما باید بر اساس اصول نهادینه شده در این کشور و نه سیاست کار کنیم. ما باید کمک کنیم تا اصول به سیاست تبدیل شوند.

مری آن گلندان استاد حقوق در دانشگاه هاروارد و سفیر پیشین آمریکا در واتیکان است.

وی در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ در کمیسیون آزادی مذهبی بین المللی آمریکا بوده و در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ ریاست شورای اخلاق زیستی آمریکا را برعهده داشته است.

گلندان همچنین در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ به عنوان عضو هیات نظارت بر موسسه آثار مذهبی واتیکان فعالیت داشته است.

وی کتاب های متعددی درباره فلسفه، حقوق بشر و حقوق خانواده به رشته تحریر درآورده است.

برخی رسانه های غربی پیش از این نشست، گفته بودند که قرار است وزیر خارجه آمریکا در موضوع ایران صحبت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.