اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه شنبه خود از بیانیه ایران در رد برداشت خبرگزاری آسوشیتدپرس از اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره برنامه موشکی این کشور، اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که از موضع مقام های این کشور درباره مذاکره بدون پیش شرط با ایران سخن می گفت، اظهار کرد: به یاد داشته باشید 12 شرط مطرح شده از سوی وزیر خارجه همچنان روی میز است.

مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در نشست خبری روز سه شنبه خود از بیانیه ایران در رد برداشت خبرگزاری آسوشیتدپرس از اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره برنامه موشکی این کشور، اظهار بی اطلاعی کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در نشست کابینه ترامپ گزارشی درباره ایران ارائه کرد و با ذوق زدگی از برداشت نادرست یک خبرگزاری از اظهارات همتای ایرانی خود گفت: برای نخستین بار ایران گفته است که آنها آماده مذاکره درباره برنامه موشکی خود هستند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در بیانیه ای با رد این موضوع اعلام کرد؛ برنامه دفاعی موشک های ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال با تکرار مواضع همیشگی این وزارتخانه افزود: رئیس جمهوری و وزیر خارجه بارها اعلام کرده اند که حاضرند بدون هیچ پیش شرطی با ایران مذاکره کنند اما ایرانی ها نشان نداده اند که آماده مذاکره هستند.

وی ادامه داد: همچنان که برایان هوک گفت، ایران دیپلماسی را با رفتارهای تهاجمی پاسخ می دهد. ما دیدیم زمانی که آبه شینزو نخست وزیر ژاپن در ایران بود، آنها به نفتکش ژاپنی و همچنین به نفتکش های اماراتی حمله کردند.

اورتاگس در حالی که سخن از مذاکره بدون پیش شرط داشت، تاکید کرد: ما آماده مذاکره هستیم اما به یاد داشته باشید، ۱۲ شرطی که وزیر خارجه آمریکا سال گذشته مطرح کرد، همچنان روی میز است.

آمریکا در هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه از توافق بین المللی هسته ای ایران خارج شد و تحریم های شدیدی را علیه مردم ایران اعمال کرد.

پس از آن، مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ با حضور در بنیاد هریتیج، ۱۲ شرط را برای از سرگیری مذاکره با ایران برشمرد که به تعبیر بسیاری از کارشناسان، هدف آن تغییر رژیم است.

اما ترامپ در نشست امروز کابینه تصریح کرد که هرگز به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.