در صفحه توییتری کارزار به‌اصطلاح حمایت از آزادی نازنین زاغری آمده است رتکلیف امروز از طرف همسرش در زندان اولین تماسی دریافت کرده که با موز، سیب و مقداری آش اعتصاب غذای خود را پایان داده است.

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: همسر یکی از محکومان امنیتی پس از دو هفته نمایش رسانه‌ای و مسدود کردن مسیر تردد سفارت ایران در لندن و تبلیغ برای یکی از نامزدهای پست نخست‌وزیری انگلیس، اعلام کرد که به اعتصاب غذای ادعایی خود پایان داده و بساط اعتراضی‌اش را از مقابل سفارت جمع خواهد کرد.

ریچارد رتکلیف امروز شنبه ادعا کرد به تبعیت از همسرش نازنین زاغری که به جرم تبلیغ علیه نظام در زندان به سر می‌برد، اعتصاب غذای خود را شکسته است.

در صفحه توییتری کارزار به‌اصطلاح حمایت از آزادی نازنین زاغری آمده است رتکلیف امروز از طرف همسرش در زندان اولین تماسی دریافت کرده که با موز، سیب و مقداری آش اعتصاب غذای خود را پایان داده است.

در این پیام ادعاشده رتکلیف هم اعتصاب غذایش را شکسته و بساط اعتراضی‌اش را جمع می‌کند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، وی و همراهانش تا زمان انتشار این خبر همچنان مقابل سفارت حضور دارند. او از شنبه دو هفته پیش در به‌اصطلاح حمایت از آزادی فوری همسرش، مقابل سفارت کشورمان تحصن کرد و با حضور رسانه‌ها، مدعی اعتصاب غذا شد.

رتکلیف یک روز بعد مدعی شد که همگام با همسرش در زندان دست به اعتصاب غذا زده اما او بارها هنگام صرف نوشیدنی و کیک مشاهده‌شده است.

تاکنون شماری از نمایندگان مجلس ازجمله «جرمی کوربین» رهبر حزب اصلی مخالف دولت، صادق خان شهردار لندن و جان برکو رئیس مجلس عوام به ملاقات وی رفته‌اند.

156435052

این در حالی است که هیچیک از آن‌ها اطلاعی از جزئیات این پرونده، جز آنچه ازسوی دولت و رسانه‌های این کشور به خورد آن‌ها داده‌شده است، ندارند. دست‌کم پنج‌تن از نمایندگانی که پس از گرفتن عکس‌های یادگاری و ابراز همدردی با ریچارد رتکلیف، با ایرنا مصاحبه کرده‌اند از اتهام‌های امنیتی زاغری بی‌اطلاع بوده و درباره روند رسیدگی حقوقی به پرونده او هیچ آگاهی ندارند. زمانی هم که از آن‌ها سوالات چالشی می‌شود پاسخی برای گفتن ندارند و غالباً جواب سربالا می‌دهند.

نازنین زاغری سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام در تهران بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شد. او اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است. وی هنگام بازداشت از تهران به‌عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد.

همسر او در لندن ادعا می‌کند زاغری برای بازدید از خانواده‌اش به ایران سفر کرد و هیچ مأموریتی نداشت. اما بوریس جانسون وزیر امور خارجه اسبق انگلیس آبان ماه ۱۳۹۶ در سخنانی در کمیته امور خارجی پارلمان ناخواسته اظهار کرد که زاغری در این سفر مشغول کار رسانه‌ای بوده است. سخنانی که در رسانه‌های انگلیسی خبرساز و او سپس مجبور به عذرخواهی شد.

رتکلیف در این مدت ضمن انتقاد از جانسون که اکنون نامزد پیشتاز حزب محافظه‌کار برای تصدی پست نخست‌وزیری انگلیس است، از تلاش‌های جرمی هانت رقیب جانسون و وزیر امور خارجه انگلیس برای آزادی همسرش حمایت کرد.

او در گفت‌وگو با رسانه‌ها، جانسون را سیاستمداری توصیف می‌کرد که به وعده‌هایش برای آزادی زاغری عمل نکرد، اما هانت با اعطای حمایت دیپلماتیک سطح این پرونده را به مناقشه دو دولت انگلیس و ایران ارتقا داد.

اما حالا با نزدیک شدن به پایان انتخابات درونی حزب محافظه‌کار و ازآنجاکه بر اساس بیشتر نظرسنجی‌ها جانسون بخت بیشتری برای تصدی کرسی نخست‌وزیری دارد، به نظر می‌رسد رتکلیف بساط اعتراضی‌اش را جمع کرده تا حمایت جانسون را از دست ندهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.