بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق حاکی است صالح در این دیدار، برقراری روابط متوازن با همگان را موجب تقویت امنیت و ثبات و پیشرفت اقتصادی در منطقه و جهان دانست.

به گزارش جماران؛ برهم صالح رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که بغداد خواستار داشتن روابط متوازن با آمریکا و جمهوری اسلامی ایران است.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق در دیدار سفیران انگلیس، آلمان و فرانسه در بغداد با وی، روز یکشنبه تاکید کرد که کشورش خواهان داشتن روابط متوازن با همسایگان، برادران و دوستان خود از جمله آمریکا و ایران است. 

بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق حاکی است صالح در این دیدار، برقراری روابط متوازن با همگان را موجب تقویت امنیت و ثبات و پیشرفت اقتصادی در منطقه و جهان دانست. 

رئیس جمهوری عراق افزود: گفت و گوی بغداد با کشورهای همسایه، عربی و منطقه و همچنین اروپایی با همین رویکرد انجام می شود. 

صالح همچنین بر اهمیت گفت و گوی جدی و سازنده برای حل همه مشکلات اولویت دادن وجوه مشترکات بر نقاط اختلاف و دوری از ورود به قطب بندی های سیاسی منطقه تاکید کرد. 

بر اساس بیانیه، در این دیدار دو طرف در خصوص روابط عراق و اتحادیه اروپا و راههای تداوم همکاری در همه زمینه ها و همچنین بررسی تحولات منطقه در سایه بحران جاری میان آمریکا و ایران بحث و گفت گو کردند. 

سفیران سه کشور اروپایی نیز از سطح روابط دو جانبه با عراق و تلاش برای تقویت و افزایش همکاری ها ابراز خرسندی کرده و سیاست خارجی متوازن دولت عراق را ستودند. 

آنها همچنین از نقش عراق در منطقه و جهان عرب حمایت کردند. 

آمادگی مشارکت در بازسازی عراق، استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در عراق از سوی شرکت های اروپایی و وحدت نظر در خصوص بحران های منطقه و ضرورت کاهش آن از دیگر محورهای سخنان سفرای اروپایی در دیدار با رئیس جمهوری عراق بود. 

درهمین حال، 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق نیز در دیدار روز جمعه سفرای این سه کشور اروپایی با وی، برای چندمین بار موضع کشورش مبنی بر این که بغداد بخشی از نظام تحریم های آمریکا علیه ایران نخواهد بود، تکرار کرد. 

عبدالمهدی خطاب به سفرای اروپایی گفت: تاکید عراق داشتن روابط و همکاری با همه همسایگان و کشورهای عربی و منطقه ای و جهان از جمله آمریکا و ایران است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.