سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته برنامه سفر رسمی عمران خان به ایران را تائید کرد.

به گزارش جماران؛ روزنامه 'نوای وقت' پاکستان به نقل از منابع مسئول نوشت که «عمران خان» نخست وزیر این کشور اول اردیبهشت (21 آوریل) سفر دو روزه رسمی به جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد.

روزنامه اردو زبان چاپ شهر اسلام آباد امروز افزود: عمران خان قرار است در دیدار با مقام های عالیرتبه ایران درباره توسعه روابط دوجانبه، اوضاع منطقه به ویژه افغانستان رایزنی کند.

روزنامه معتبر نوای وقت به جزئیات بیشتر سفر آتی عمران خان اشاره نکرد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته برنامه سفر رسمی عمران خان به ایران را تائید کرد.

'محمد فیصل' در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در اسلام آباد افزود: سفر رسمی عمران خان به ایران در دستور کار بوده و جزئیات نهایی در این باره به زودی اعلام می شود.

پیشتر رسانه های پاکستانی از تلاش دولت اسلام آباد برای نهایی کردن سفر عمران خان به تهران خبر دادند.

روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان دراین باره نوشت که پس از آغاز کار دولت فعلی اسلام آباد در مردادماه سال گذشته، سفر عمران خان به تهران در دستور کار قرار گرفته بود.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» 18اسفندماه گذشته در تماس تلفنی 'عمران خان' نخست وزیر پاکستان با وی، خواهان عملیات قاطع پاکستان علیه تروریست های ضد ایرانی شد و تاکید کرد: ما نباید بگذاریم دهه ها دوستی و برادری بین دو کشور، تحت تاثیر اقدام گروهک های تروریستی قرار گیرد که ما و شما می دانیم از کجا تامین مالی و تسلیحاتی می شوند.

روحانی، روابط دو ملت بزرگ ایران و پاکستان را نمونه و تاریخی خواند و تاکید کرد که مسئولان ارشد دو کشور برای حفظ و تقویت روابط دوستانه دو ملت، مسوولیت سنگینی برعهده دارند و نباید اجازه دهند مشتی تروریست که ابزار و وسیله دیگر کشورها هستند، میان تهران – اسلام آباد فاصله بیندازند.

رئیس جمهوری کشورمان همچنین گفت که تهران آماده استقبال از نخست وزیر پاکستان است.

نخست وزیر پاکستان نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه' امیدوارم به زودی از ایران دیدار کنم'، اطمینان داد که ارتش و دولت پاکستان تمام تلاش خود را برای از بین بردن تروریست ها بکار خواهند گرفت و اجازه نخواهند داد این تروریست ها از خاک این کشور علیه همسایگان و به ویژه مردم ایران استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.