نخست وزیر پاکستان به «شهریار آفریدی» وزیر مشاور کشور پاکستان دستور داد تا فرآیند ارائه خدمات و تسهیلات به زائران پاکستانی را تهیه و برای اجرا، فراهم کند.

به گزارش جماران؛ نخست وزیر پاکستان در خصوص تدوین و ارائه راهبرد جدید و موثر برای رسیدگی به مسائل زائرانی که عازم ایران و عراق می شوند، به مقامات ارشد وزارت کشور و نهادهای امنیتی این کشور ضرب الاجل 48 ساعته داد.

نشست ویژه رسیدگی به مسائل مربوط به عزیمت زائران پاکستانی به ایران و عراق به ویژه ایام محرم، شامگاه یکشنبه به ریاست عمران خان نخست وزیر پاکستان برگزار شد. 

عمران خان در این نشست که با حضور سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان، شهریار آفریدی وزیر مشاور در امور داخلی پاکستان، دستیار ویژه نخست وزیر و جمعی از مسئولان نهادهای امنیتی و مسئولان ایالتی بلوچستان برگزار شد، تامین امنیت زائرانی که به خارج از کشور به ویژه در ایام محرم به ایران و عراق سفر می کنند را اولویت مهم دولت خود عنوان کرد.

وی از مسئولان وزارت کشور و نهادهای امنیتی خواست، ظرف ۴۸ ساعت آینده نقشه راه جدید برای ارائه تسهیلات به زائران تدوین و ارائه کنند.

نخست وزیر پاکستان به مسئولان دستگاه های اجرایی این کشور دستور داد تا برای آسان تر شدن رفت و آمد زائران در مرز پاکستان با ایران، تعداد پیشخوان های دفتر کنترل گذرنامه (موسوم به اداره اف آی ای) افزایش یابد.

وی همچنین در این نشست، دستور داد تا برنامه و نقشه راه جامع برای ارائه خدمات مداوم به زائران تدوین و اجرایی شود. 

نخست وزیر پاکستان در این نشست همچنین به «شهریار آفریدی» وزیر مشاور کشور دستور داد تا فرآیند ارائه خدمات و تسهیلات به زائران پاکستانی را تهیه و برای اجرا، فراهم کند. 

عمران خان در این خصوص خواستار هماهنگی سروزیر ایالت بلوچستان، وزیر امور مذهبی و نهادهای امنیتی و همکاری بین دستگاهی شد.

نبود امکانات اقامتی و رفاهی کافی و مناسب در تفتان برای مسافران و زائران، به ویژه در فصول زمستان و تابستان، موجب بروز مشکلات زیادی برای زائران پاکستانی و سرگردانی آنها می شود و این مسائل و نارضایتی زائران باعث شده تا این موضوع بارها به رسانه های پاکستان کشیده شود.

سالانه صدها هزار نفر از پاکستانی های علاقه مند به ائمه اطهار (ع) برای زیارت مشهد مقدس و شهر مقدس قم به ایران سفر می کنند یا از طریق خاک ایران، عازم عتبات عالیات می شوند.

نبود پروازهای مستقیم میان پایتخت های دو کشور و همچنین جالی خالی پرواز مستقیم بین شهرهای کویته و زاهدان به عنوان دو استان همجوار در ایران و پاکستان، سبب شده تا زائران پاکستانی، به عشق زیارت ائمه اطهار (ع)، رنج و مصائب فراوان امنیتی، اقامتی، بهداشتی سفر زمینی را به جان بخرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.