رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شنیده شده اخیراً در جلسه‌ای با حضور وی، به بحث قیمت‌گذاری بنزین پرداخته شده است، گفت: قطعاً همه مباحث در ستاد اقتصادی دولت مطرح می‌شود اما اینکه مشخصاً برای بحث بنزین تشکیل جلسه داده شود، درست نیست.

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 14 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی در سال 98 خبر داد.

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در حاشیه شرکت در نخستین اجلاس شورای عالی استان‌ها در سال 98 در جمع خبرنگاران افزود: پرداخت بیش از 13 و نیم میلیارد دلار در سال گذشته با ارز 4200 تومانی از سیاست‌های دولت بوده که این امر را برای امسال در حد 14 میلیارد دلار تعیین کردیم و مجلس نیز در فرایند رسیدگی به لایحه بودجه، پیشنهاداتی را برای این کار داد که دولت متناسب با قانون و سیاستی که در این راه دارد، اعمال می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده اخیراً در جلسه‌ای با حضور وی، به بحث قیمت‌گذاری بنزین پرداخته شده است، گفت: قطعاً همه مباحث در ستاد اقتصادی دولت مطرح می‌شود اما اینکه مشخصاً برای بحث بنزین تشکیل جلسه داده شود، درست نیست. 

وی افزود: ما دقیقاً در چارچوب مصوبه‌ای که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، اقدام می‌کنیم و همه روزهای هفته با حضور رئیس جمهور، ستاد اقتصادی دولت تشکیل و در آنجا موضوعات مهم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نوبخت درباره امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات سیل نیز گفت: بالغ بر 156 میلیارد تومان به استان‌هایی که درگیر سیل بودند به تناسب میزان خساراتی که دیدند برای امور جاری پرداخت کردیم و هنوز هم همه این پول‌ها خرج نشده است. البته مقرر شده نحوه توزیع این مبالغ بین استان‌های آسیب دیده، با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کشور انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر این مبالغ ناکافی باشد، به طور قطع بر روی سایر سازو کارهای دیگر از جمله صندوق توسعه ملی هم متمرکز می‌شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.