تعدادی از بازماندگان لهستانی که در آن زمان در ایران حضور داشتند در این مراسم نیز حضور یافته و بیانیه ای را در قدردانی و حمایت از ایران قرائت کردند.

بخ گزارش جماران؛ مراسم قدردانی و تشکر از مهمان نوازی ملت ایران از آوارگان لهستانی جنگ جهانی دوم امروز (جمعه) نوزدهم بهمن 1397، طبق روال هر ساله و در سالروز بزرگداشت جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنار سنگ یادبود آن در محل پارک کراسیسکی ورشو با حضور «مسعود ادریسی کرمانشاهی» و کارمندان سفارت ایران برگزار شد.

در این مراسم معاون وزیر امور خارجه و مدیرکل مربوطه وزارت امور خارجه لهستان، معاون وزیر دفاع لهستان و نماینده وزیر دفتر نخست وزیری لهستان از طرف دولت لهستان برای ابراز قدردانی حضور داشته و تاج گل اهدا کردند.

تعدادی از بازماندگان لهستانی که در آن زمان در ایران حضور داشتند در این مراسم نیز حضور یافته و بیانیه ای را در قدردانی و حمایت از ایران قرائت کردند.

در این مراسم دو تن از اعضای شورای شهر ورشو نیز حضور داشتند.

13971119000552_Test_PhotoN

13971119000553_Test_PhotoL

13971119000554_Test_PhotoL

13971119000552_Test_PhotoL

شهر ورشو 24 و 25 بهمن ماه (13 و 14 فوریه) میزبان نشستی با موضوع «صلح و امنیت در خاورمیانه» است و قرار است نشست مذکور مشترکا توسط آمریکا و لهستان برگزار شود. اظهارات مایک پامپئو درباره تلاش واشنگتن برای گردهم آوردن ده‌ها کشور از نقاط مختلف جهان به منظور گفت‌وگو در خصوص ارتقای ثبات، امنیت و آزادی در منطقه غرب آسیا و با هدف کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران، واکنش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و دیگر مقامات ایرانی را در پی داشت و پس از آن هم به احضار کاردار لهستان به وزارت خارجه ایران انجامید.

در همین راستا و یک روز بعد از اظهارات پامپئو «ویچخ اونلت» کاردار لهستان در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شد.

پس از آن نیز «ماچی پرز میسلاولانگ» معاون وزیر خارجه لهستان به تهران سفر و با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران دیدار و اعلام کرد: لهستان معتقد است ایران به عنوان یکی از بازیگران مهم خاورمیانه نقش موثری در شکل گیری تحولات منطقه دارد. هدف لهستان از برگزاری این کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و لهستان به عنوان دوست ایران اجازه نخواهد داد تا علیه ایران اقدامی صورت گیرد.

عراقچی نیز در این دیدار دلایل دولت لهستان در همراهی با دولت آمریکا در برگزاری کنفرانس ورشو را غیر قابل قبول خواند و بیان کرد: دولت لهستان باید نیات واقعی دولت آمریکا از این کنفرانس را درک کرده و متوجه عواقب آن باشد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره برای برقراری صلح و امنیت تلاش کرده و اجازه ائتلاف سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن نخواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.