فرزند آیت الله بهشتی خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که تاریخ‌های مستند و تحلیلی داشته باشیم و از فضای تاریخ شفاهی که به خودی خود کمترین اعتبار را دارد، فاصله بگیریم.

علیرضا بهشتی

به گزارش جماران؛ علیرضا بهشتی طی سخنانی در مراسم رونمایی از مجموعه دفترهای مذاکرات شورای انقلاب در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: وقتی در خانه آقای هاشمی قرار می‌گیرم یاد روزهایی می‌افتم که آرزوهای بزرگی برای انقلاب و برقراری نظام جدید داشتیم.

وی با بیان این‌که اهمیت بسیار دارد که تاریخ شورای انقلاب مکتوب شود، افزود: نقل قول‌ها و خاطرات شفاهی باید با اسناد تطابق داده شود و امروز با رونمایی از این اسناد می‌توانیم به سمتی حرکت کنیم که تاریخ‌های مستند و تحلیلی داشته باشیم و از فضای تاریخ شفاهی که به خودی خود کمترین اعتبار را دارد، فاصله بگیریم.

فرزند آیت‌الله بهشتی با تاکید بر اینکه درباره روابط شورای انقلاب و دولت موقت افسانه‌ها بیشتر از واقعیات مطرح شده اند، گفت: البته جریانی هم در شورای انقلاب مطرح بوده که نمایندگان حاضر در شورای انقلاب را جمعی از اقشار مختلف جامعه تشکیل دهند و این موضوع دوبار در جلسه شورای انقلاب مطرح شد اما به نتیجه نمی‌رسد و کار شورا به صورت انتصابی ادامه پیدا می‌کند که لازم است درباره وضعیت آن زمان و دیدگاه‌های مختلف در درون شورا بحث و بررسی محققانه‌ای انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.