پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار جمعی از اعضای کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب؛

تجلیل از مبارزات سیاسی قبل از انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی

اعضای کانون زندانیان سیاسی با تشکر و قدردانی از فرزندان و دست اندرکاران تبدیل خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی به خانه موزه، این اقدام را حرکتی موثر در معرفی بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی و شبهه زدایی از ساده زیستی و بی آلایشی زندگی یکی از اسطوره های انقلاب اسلامی دانستند.

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، جمعی از اعضای کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب اسلامی، صبح امروز،( جمعه ) با حضور در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، ضمن دیدار با آقای مهندس محسن هاشمی، یاد و خاطرات سوابق مبارزاتی و شکنجه های آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان‌های رژیم ستم شاهی را گرامی داشتند.

در این مراسم، چند تن از اعضای این کانون، به نقل خاطراتی از سوابق بازداشتها و مبارزاتی  خود و همرزمانشان در زندانها، به ویژه سوابق مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداختند و از ثابت قدمی، مقاومت و شکست ناپذیری ایشان در  برابر عوامل شکنجه گر ساواک تجلیل کردند. آقای مهندس محسن هاشمی در این بازدید، ضمن استقبال و خوش آمد گویی به حاضرین، در مورد نحوه جمع آوری، ثبت و چاپ سوابق مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، از اولین تاریخ دستگیری بر اساس اسناد و گزارش‌های ساواک سخنانی ایراد کرد و از اعضای کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب خواست تا خاطرات و سوابق مبارزاتی خود را به صورت مستقل یا جمعی، گردآوری و برای ثبت در تاریخ به صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند که این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت.

photo_2018-10-05_18-25-33

سپس حاضرین از قسمت های مختلف خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی بازدید کردند و در هر قسمت، آقای محسن هاشمی، توضیحات لازم را برای حضار بیان کرد.

اعضای کانون زندانیان سیاسی در پایان این بازدید، با تشکر و قدردانی از فرزندان و دست اندرکاران تبدیل خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی به خانه موزه، این اقدام را حرکتی موثر در معرفی بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی و شبهه زدایی از ساده زیستی و بی آلایشی زندگی یکی از اسطوره های انقلاب اسلامی دانستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.