پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دلنوشته احساسی، عاطفی سفیر فلسطین در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی؛

ملت و یک دولت، در وجود شما، خلاصه شده بود

سفیر فلسطین تصریح کرد: رهنمودها و راه حل های آیت الله هاشمی رفسنجانی، برای بنده و ملت مظلوم فلسطین، همواره و در طول سالهای خدمتم، کارگشا، موثر و حیاتی بود.

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، آقای صلاح زواوی، سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، عصر دیروز، با حضور در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، با قرائت فاتحه، یاد و خاطره ایشان را، به عنوان یکی از حامیان بزرگ ملت فلسطین و مترجم کتاب تاریخی و حماسی "القضیة الفلسطینیه" یا "سرگذشت فلسطین" در اوج مظلومیت و غربت مردم فلسطین در سال ۱۳۴۲، گرامی داشت.

 وی که در بدو ورود به خانه موزه، به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و گریان بود، به مرور خاطرات دیدارهای خود در این منزل، با آیت‌الله هاشمی پرداخت و گفت: مباحث مهمی، در مورد فلسطین و راه های دفاع از حقوق حقه آنان، با ایشان داشتم و گزارشها و نامه های مهم و فراوانی را برای حل مشکلات و معضلات این مردم مظلوم، به ایشان تقدیم کردم. 

سفیر فلسطین افزود: رهنمودها و راه حل های آیت الله هاشمی رفسنجانی، برای بنده و ملت مظلوم فلسطین، همواره و در طول سالهای خدمتم، کارگشا، موثر و حیاتی بود.

 آقای صلاح زواوی، پس از بازدید از قسمتهای مختلف خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، با حوصله تمام، به تحریر متنی عاطفی، در دفتر یادبود این خانه موزه پرداخت و آن را امضا کرد.

 ترجمه متن به جای مانده است از سفیر فلسطین در این دفتر بدین شرح است:

 برادر عزیزم، آیت الله هاشمی رفسنجانی، دعای خیر من به شما. امیدوارم در بهشت برین، با حضرات انبیا و اولیا، محشور باشید و مورد تکریم خداوند و محبت اهل بیت (علیهم السلام) قرار گیرید.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ یک امت و یک دولت در وجود شما، خلاصه شده بود. شما، حتی قبل از بنده، در بین ملت فلسطین، مشهور بوده و هستید. محل دفن مشترکتان با امام بزرگوار(ره)  موجب سعادت است.ِ

 آینده، گواهی خواهد داد که شما و حبیب و برادر تان، آیت الله خامنه ای، با هم پرچم انقلاب را برافراشته نگه داشتید. 

امیدوارم روزی برسد که شما و همه بندگان مخلص خدا، با انبیا و اولیا، در روز آزادی سرزمین فلسطین و پایتخت آن قدس شریف، شهر انبیا و شهدای قدس و مسجد الاقصی مبارک، پشت سر امام مهدی( عج) نماز بخوانید.

 از درگاه خداوند متعال تقاضا می‌کنم این حقیر را در آن دنیا، با شما محشور نماید. به امید ملاقات با شما.

 برادرمخلصتان صلاح زواوی.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.