استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی سال ۵۷ مردم ایران حاکمیت اسلام بوده افزود:بر این اساس باید برنامه های اسلامی در جامعه اجرا شود نه تفکرات و اندیشه‌های مارکسیستی که با ماهیت انقلاب اسلامی در تضاد است.

به گزارش جماران؛ آیت‌الله مصباح یزدی حفظ ارزش های اسلامی و توجه به موضوعات فرهنگی و معنوی را ضامن بقا و تداوم انقلاب اسلامی دانست.

در دیدار اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمنان در عرصه‌های مختلف علیه نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته گفت: آنچه سبب عداوت و دشمنی کشورهای مختلف دنیا بر ضد انقلاب مردم ایران شده ماهیت اسلامی آن است .

این استاد حوزه علمیه راه اندازی جنگ هشت ساله و حمایت کشورهای جهان از صدام را نمونه بارز این دشمنی دانست و گفت: با وجود همه مشکلات و سختی ها و سنگ اندازی های دشمنان به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری نصیب کشورمان در چهار دهه گذشته شده است.

آیت الله مصباح یزدی توجه به ارزش های اسلامی و معنوی در جامعه را ضامن بقای انقلاب و توسعه کشور دانست و گفت: باید نسبت به تقویت باورها و اعتقادات و گسترش فرهنگ اسلامی در بین آحاد مختلف جامعه به ویژه نسل جوان حساس بود و حوزه‌های علمیه و مسئولان نیز مسئولان فرهنگی در این خصوص وظیفه سنگینی برعهده دارند.تاکید بر تقویت باورها و گسترش فرهنگ اسلامی

وی گفت: بر اساس وعده الهی با صبر و مقاومت و عمل به رهنمودهای اسلامی می‌توان بر مشکلات فائق آمد و بر دشمنان پیروز شد.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی سال ۵۷ مردم ایران حاکمیت اسلام بوده افزود:بر این اساس باید برنامه های اسلامی در جامعه اجرا شود نه تفکرات و اندیشه‌های مارکسیستی که با ماهیت انقلاب اسلامی در تضاد است.

وی گفت: بعضی مسئولان چنین وانمود می‌کنند که هدف اصلی انقلاب مسئله فقر و محرومیت و رهایی از درباریان و حکومت شاهنشاهی بود که اگر اینگونه باشد انقلاب ما با انقلاب مارکسیست‌ها تفاوتی ندارد .

وی با بیان اینکه باید نسبت به آسیب ها و خطراتی که انقلاب و باورهای دینی را در نسل جوان تضعیف می‌کند نگران بود افزود: در همین شهر قم وضع فرهنگی در خیابان ها تغییر کرده و فرهنگ دینی رو به ضعف گذاشته شده است .

وی افزود: امروز در بازارها رباخواری رواج پیدا کرده و نرخ آن به صورت عادی ۲۵ تا ۳۰ درصد شده است .

آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد :اگر بخواهیم شاهد فضا و پیشرفت انقلاب اسلامی باشیم و عزت و اقتدار کشور حفظ شود نباید اهداف انقلاب به فراموشی سپرده شود. .

سردار نقدی مسئول جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب هم در ابتدای این دیدار با بیان اینکه جنبش از ابتدای سال جاری  با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف و با حضور فرهیختگان کشور شکل گرفته است افزود: این دستاوردها در قالب ۴۱ موضوع دسته‌بندی و به مردم معرفی شده است و هنرمندان از آنها برای انعکاس به جامعه استفاده می‌کند.

در ادامه این مراسم تندیس جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب به آیت الله مصباح یزدی اهدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1104090
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.