به گزارش ایرنا،سید ضیاء هاشمی چهارشنبه شب در گفت و گو با شبکه دنای یاسوج در برنامه گفتمان انقلاب اظهار کرد: جنگ مهمترین خطر بنیان کنی است که می تواند باعث فروپاشی یک نظام سیاسی شود اما با وجود هشت سال جنگ، مردم ایران اسلامی مقتدرانه از میهن خود دفاع کردند.
او با یادآوری آزاردهنده بودن فقر و حاشیه نشینی و ایجاد نهاد کمیته امداد از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی و شکل گیری سیاست های دیگری برای زیست بهتر اقشار بی بضاعت در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هر چند برخی حمایت از مستضعفان را دادن یارانه می دانند اما این امر می تواند در کوتاه مدت اثرگذار باشد و فراهم کردن زمینه شکوفایی استعدادهای اقشار کم درآمد مهمتر است.
وی می گوید: بی توجهی به مستضعفان در دوره هایی تشدید شد که این امر چالش های اجتماعی را در کشور را افزایش داد.
هاشمی ابراز داشت: در شرایطی که انسجام اجتماعی مهمترین نیاز یک جامعه انقلابی است اما عده ای شاید با دغدغه های مثبت روش هایی بکار بردند که شکاف های قومی، سیاسی و اقتصادی را در کشور دامن زد.
وی بر این باور است برخی جریان های اجتماعی که تلاش کردند در دوره هایی از عمر انقلاب افراد خاصی به قدرت برسند یا اشخاص خاصی برجسته شوند خطرآفرین شد.
هاشمی تاکید کرد که وضعیت نقش آفرینی اجتماعی در مناطق محروم پس از پیروزی انقلاب اسلامی متحول شد .
وی با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد مردم ناچار بودند حتی نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی را از چهره های غیر بومی انتخاب کنند که این امر مصداقی از ضعف شدید مشارکت اجتماعی استان در عرصه ملی بوده است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) می گوید:در حوزه های پزشکی، قضایی و علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای خوبی به دست آمد که قرار داشتن کهگیلویه و بویراحمد در داشتن نسبت بالای دانشجو یکی از این موفقیت هاست.
هاشمی تاکید کرد:یکی از جلوه های مهم توفیق های انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های راه های ارتباطی، دانشگاه ها، بهداشت و درمان و سایر زیرساخت ها متجلی شد.
وی فاصله گرفتن مردم و نخبگان از انقلاب،فراموشی آرمان های انقلاب از سوی مدیران ، نخبگان قلم به دست و کسانی که نفوذ کلام دارند از دیگر چالش های پیش روی انقلاب اسلامی است.
هاشمی ادامه داد:در بخش اقتصادی شکاف طبقاتی و محیط زیست از دیگر چالش های انقلاب اسلامی است.
وی افزود: تقویت اعتماد بین مردم و مسئولان در سطح ملی برای تداوم اقتدار ایران اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با اشاره به اینکه کشور در معرض یک جنگ اقتصادی و رسانه ای است تصریح کرد: همکاران رسانه ای پیشگام جبهه مقابله با پیامدهای این نقشه ها هستند.
وی گفت:آستانه های تحمل مقابل رسانه ها باید افزایش یابد زیرا محدود کردن رسانه ها باعث کاهش قدرت نقش آفرینی انها خواهد شد.
/1662/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.