کاخ سفید نیز پیش از این اعلام کرده بود که ایران را در قبال هرگونه خشونت نیروهای مورد حمایت تهران در عراق که به تجهیزات یا نیروهای آمریکا آسیب برسانند، مسئول می‌داند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نمای واشنگتن علیه کشورمان بار دیگر ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه دانست و مدعی شد که اگر به مراکز آمریکایی در عراق حمله‌ای شود، آمریکا ایران را مسئول خواهد دانست.

هیتر نائورت، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود بار دیگر مدعی شد که واشنگتن، جمهوری اسلامی ایران را مسئول حمله به مراکز آمریکایی در عراق می‌داند.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، نائورت همچنین گفت: همان‌طور که وزیر خارجه پمپئو هفته گذشته اشاره کرد، ما شاهد شلیک موشک‌های کاتیوشا به مراکز خود در بصره بودیم. سفارت ما در بغداد هم هدف حمله قرار گرفته و  به مراکز کُردها در شمال عراق هم حمله شده است.

وی که به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر احزاب کرد تروریستی در منطقه اقلیم کردستان عراق اشاره داشته است، در ادامه ادعاهای خود افزود: از نظر ما ایران همچنان عامل بی‌ثباتی در منطقه است. آنها از طریق نیروهای مورد حمایت خود همچنان به تلاش برای حمله به دولت‌ها و افراد ادامه می‌دهند.

نائورت مدعی شد: هر آمریکایی‌ای که (در این درگیری‌ها) جان خود را از دست دهد، ما آنها (ایران)  را مسئول می‌دانیم.

کاخ سفید نیز پیش از این اعلام کرده بود که ایران را در قبال هرگونه خشونت نیروهای مورد حمایت تهران در عراق که به تجهیزات یا نیروهای آمریکا آسیب برسانند، مسئول می‌داند.

در بیانیه دولت آمریکا با اشاره به حملات به کنسولگری آمریکا در بصره و حمله به محوطه سفارتخانه این کشور در بغداد، به صراحت آمده بود: ایران اقدامی برای توقف این حملات از سوی گروه‌های مورد حمایت خود در عراق نکرد.

کاخ سفید در ادامه تاکید کرده بود که پاسخ آمریکا در دفاع از جان شهروندانش سریع و قاطعانه خواهد بود.

***

در پی حمله موشکی سپاه به محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های تروریستی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد که متن آن، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی شرارتهای ماه های اخیر گروهک های تروریستی وابسته به استکبار جهانی از اقلیم کردستان علیه مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران که با اعزام تیم های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را دنبال می کردند و با هوشمندی و آمادگی رزمندگان نیروی زمینی سپاه از جمله در عملیات‌های خیره در مناطق مرزی مریوان و کامیاران ضربات مهلکی را دریافت کرده بودند، تنبیه و برخورد با متجاوزین در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

متعاقباً بی اعتنایی سران این گروهک‌ها به هشدارهای جدی مسئولین اقلیم کردستان عراق مبنی بر عزم جمهوری اسلامی برای برچیدن پایگاه های آنان و ضرورت پایان بخشیدن به شرارت ها و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی ضد ایران اسلامی، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز گذشته ( شنبه ۱۷ شهریور ماه) در یک عملیات موفق ، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست های وابسته را با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد ، مورد هدف قرار داد.

بر اساس گزارشات  موثق و مستند دریافتی در این عملیات ، این مرکز توطئه علیه امنیت ملی ایران  منهدم و دهها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی گروهک به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

در پایان با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) و انتظار از اقلیم کردستان برای مراقبت و کنترل جدی تر مرزهای مشترک، به گروهک های تروریستی و ضد انقلاب و حامیان آنان هشدار میدهیم: پاسداران انقلاب و بسیجیان دلاور و بومی مستقر در مرزهای میهن اسلامی با اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های همه‌جانبه، به فضل الهی و با همکاری مردم عزیز منطقه، تکرار شرارت و شیطنت از سوی آنها را با پاسخ‌های سخت تر و کوبنده تر مواجه خواهند ساخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.