یک عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه بحث ازون بحثی فراملی است که باید از طریق کنوانسیون ها پیگیری شود، اظهار داشت: بحث آلودگی هوا کارهای بین بخشی فیمابین مجلس، دولت و مدیریت شهری را می طلبد.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: روزانه جمعیت ۴ میلیون نفری به تهران مراجعه می کنند که نزدیک به ۲ میلیون خودروی شخصی از شهرستان های اطراف به داخل شهر وارد می شود و باید مدیریت شود.

محسن علیجانی زمانی با اشاره به اعلام این خبر که تابستان امسال تهران آلوده به ازون بوده است، گفت: موضوع آلودگی هوا بحثی است که باید در دولت، مجلس و شهرداری کار اساسی روی آن انجام شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در مدیریت شهری مسائلی که برای طرح ترافیک وجود داشته و منابعی که کسب می شود حتما باید برای آلودگی هوا هزینه شود، افزود: یکی از محدودیت طرح ترافیک آلودگی هوا است، بنابراین پول هایی که از این ناحیه کسب می شود باید در همین مسیر هزینه شود و از سوی دیگر در دولت باید یک برنامه جامع و کامل برای حمل و نقل و محدویت های مهاجرت به تهران وجود داشته باشد.

روزانه 4 میلیون نفر به شهر تهران مراجعه می کنند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 4 میلیون نفر به شهر تهران مراجعه می کنند، ادامه داد: باید برنامه ای برای توسعه وسایل حمل و نقل عمومی اعم از قطار درون شهری و حومه وجود داشته باشد، چرا که از این جمعیت 4 میلیون نفری که به تهران مراجعه می کنند، نزدیک به 2 میلیون خودروی شخصی از شهرستان های اطراف تهران به داخل شهر وارد می شود که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه بحث ازون بحثی فراملی است که باید از طریق کنوانسیون ها پیگیری شود، اظهار داشت: بحث آلودگی هوا کارهای بین بخشی فیمابین مجلس، دولت و مدیریت شهری را می طلبد.

بودجه های کاهش آلودگی هوا تخصیص یابد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه مقننه در بودجه سال 97 مصوبه ها و تبصره های زیادی برای بحث کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل، آلودگی های محیط زیستی دیده است، تصریح کرد: اگر دولت این موارد را اجرا کرده و سازمان برنامه و بودجه تخصیص های لازم را انجام دهد در آینده ای نه چندان دور شاهد وضعیت بهتری در هوای تهران خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1001682
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.