به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی پیش از ازدواج افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته بیشتر این طلاق ها در سه سال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد که نسبت به نرخ کشوری بالاتر است.
وی عدم شناخت زوج ها از یکدیگر را اصلی ترین علت طلاق های زودهنگام در این استان عنوان کرد و گفت: ضرورت ارایه آموزش های پیش از ازدواج به زوج های جوان در این زمینه پررنگ و ضروری خواهد بود.
مدیر کل بهزیستی ایلام ادامه داد: طول مدت زمان زندگی مشترک در این استان نگران کننده بوده و نیازمند فرهنگ سازی بین خانواده ها برای فراهم کردن زمینه آشنایی بیشتر زوج ها از یکدیگر پیش از ازدواج است.
همتی به وضعیت طلاق در این استان اشاره کرد و گفت: نرخ طلاق در این استان در سال 96 به ازای هر 6 ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده که اگرچه از نظر آماری نسبت به کشور وضعیت مطلوبی داریم ولی این روند در سال های اخیر رو به رشد بوده است.
وی احیا دوره نامزدی پیش از ثبت ازدواج رسمی به عنوان ضرورتی برای پایداری بیشتر زندگی مشترک را در کاهش میزان واقعه طلاق مهم و تاثیرگذار دانست.
به گفته همتی، در هر ازدواجی چهار مرحله باید مورد توجه قرار بگیرد که شامل دوره آشنایی، نامزدی، عقد و عروسی است و مدت هر دوره ای حداقل سه ماه باید باشد.
وی با بیان اینکه دوره نامزدی به دوره آشنایی دختر و پسر تا قبل از عقد رسمی گفته می شود، ادامه داد: به طور معمول دوره نامزدی بین خانواده های ایلامی از زمان عقد رسمی تا عروسی مرسوم است در حالیکه در این دوره دختر و پسر زن و شوهر رسمی شده اند.
مدیرکل بهزیستی ایلام با تاکید بر احیا دوره نامزدی در این استان گفت: چنانچه در این دوره زوج ها به توافق نرسند جدایی راحت تر بوده و چون عقد رسمی اتفاق نیفتاده طلاق و پیامدهای اجتماعی بعد از آن نخواهد داشت.
همتی با بیان اینکه نامزدی مدت زمان خواستگاری تا عقد محسوب می شود، اضافه کرد: این دوره فرصت بسیار مناسبی برای شناخت دختر و پسر از یکدیگر است و باید با رعایت حریم ها و معیارهای درست دختر و پسر بدنبال شناخت از یکدیگر باشند.
وی اظهار کرد: دوره نامزدی در واقع زمانی برای شناخت و آمادگی برای ورود به دوره عقد است که موجب افزایش شناخت و اعتماد دو طرف می شود.
همتی با تاکید بر اینکه دوره نامزدی بین خانواده های ایلامی باید احیا شود، گفت: خانواده ها باید از روند تاثیرهای مثبت این دوره آشنا شده و این زمان را برای فرزندان خود توضیح دهند و به آنها اطمینان داده که آسیب جدایی دوره نامزدی به مراتب کمتر از دوره عقد است.
وی گفت: از طرفی خانواده ها سعی کنند تا از دوره نامزدی فرزندانشان تنها دو طرف مطلع بوده و بدور از هرگونه آیین های جشن باشد تا در صورت عدم توافق جدایی آنها با سهولت انجام شود.
طی سال های اخیر طلاق در استان ایلام همگام با دیگر مناطق کشور روندی صعودی داشته است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.