امیر مهردادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کلاس های درس در مقطع ابتدایی هستند که به علت تعداد پایین دانش آموزان در مناطق روستایی و عشایری این استان بصورت چند پایه ای تشکیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه این مدارس ابتدایی بصورت دخترانه و پسرانه هستند، ادامه داد: در برخی مناطق که جمعیت دانش آموزی بسیار اندک است در یک کلاس تمامی دانش آموزان پایه های اول تا ششم تلفیق شده و با هم حضور دارند و در سایر مناطق که جمعیت دانش آموزی بیشتر داشته پایه های نزدیک با هم تلفیق می شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام تاکید کرد: بیشتر این مدارس ثابت بوده و تعداد اندکی بصورت سیار و چادری هستند که در مناطق عشایری و روستایی فعالیت خواهند داشت.
به گفته مهردادی برای آموزش این دانش آموزان از معلمان رسمی، پیمانی و تعدادی حق التدریس استفاده می شود.
وی اضافه کرد: این سازمان برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، مدارس با تعداد اندک نیز در مناطق مختلف استان دایر می کند بطوریکه شماری از مدارس ابتدایی این استان با 2 دانش آموز در شهرستان ایوان، سیروان، ایلام، دره شهر، مهران، آبدانان، موسیان و چوار فعالیت دارد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: همچنین 100 مدرسه دیگر در مناطق روستایی و عشایری دورافتاده این استان کمتر از پنج نفر دانش آموز دارند.
100 هزار دانش آموز ایلامی سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف تحصیل کرده اند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.