به گزارش ایرنا، اسفندیار محمدی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی استان با بیان اینکه تاکنون بیش از 22 هزار نفر از مراکز علمی کاربردی ایلام فارغ التحصیل شده اند، افزود: محور اصلی فعالیت دانشگاه علمی کاربردی کمک به ایجاد اشتغال و آموزش نیروهای کار برای ورود به بازار کار است.
وی، تعداد اساتید مشغول در مراکز استان ایلام را بیش از یک هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون 123 کد رشته در مراکز علمی کاربردی استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش مجموعه همکاران در آینده تعداد این رشته ها بیشتر شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام گفت: رویکرد دانشگاه در سال جدید تمرکز بر فعالیت های پژوهشی است که با ایجاد مراکز رشد، اجرای پودمان های مهارتی و همکاری پژوهشی با دستگاه های اجرایی استان محقق خواهد شد.
محمدی تاکید کرد: ایجاد مراکز رشد و نوآوری در مراکز علمی کاربردی نقش مهمی در بهره گرفتن از ایده های نو و خلاق دانشجویان دارد.
وی اضافه کرد: تدوین اساسنامه مراکز و سطح بندی آنها از مهمترین فعالیت های در دست اقدام است که اجرای آنها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف عالی دانشگاه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این دانشگاه در سال 1370 شروع به فعالیت کرد و ایده آن برگرفته از کشورهای موفق دنیا بود، یادآور شد: سه میلیون و 800 هزار نفر دانشجو در کشور مشغول فراگیری تحصیل هستند که حدود 500 هزار نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه جامع علمی کاربردی است که از نظر تعداد دانشجو در بین دانشگاه ها رتبه چهارم و در زمینه تعداد مراکز با 700 مرکز در کشور رتبه نخست را دارد.
محمدی گفت: کمترین رشد شهریه با 5 درصد افزایش در بین تمام دانشگاه های کشور متعلق به دانشگاه علمی کاربردی است.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.