علی سلجوقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشگاه در هر پذیرش یک نیازسنجی کلی از طریق کمیته های متشکل از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان رضوی انجام می دهد و در کنار آن رشته هایی را که پذیرش در آن طی دو دوره متوالی کم بوده حذف می کند.
وی ادامه داد: سیاست اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی و ماموریت ذاتی آن تصویب رشته هایی است که متقاضی، مدرس، فضای آموزشی و امکانات مناسب داشته و متناسب با نیاز بازار کار یا نیاز دستگاههای اجرایی باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: در صورت نبود متقاضی یا نیاز در مورد یک رشته، آن مورد از بین رشته های دیگر دانشگاه جامع علمی کاربردی حذف می شود.
وی افزود: سال تحصیلی جاری بر اساس نیاز بازار و تقاضای جامعه محصل 10 درصد معادل 43 کدرشته جدید به رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی اضافه شد و شمار کل کدرشته های این مرکز به 367 مورد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی رسید.
سلجوقی ادامه داد: 40 هزار دانشجو در 66 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که 30 درصد آنها غیرشاغل و بقیه شاغل می باشند.
وی گفت: از آنجا که دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجویان را از همان ابتدای ورود در محیطی عملی و کاری آموزش می دهد و مهارت آموزی را محور اصلی آموزشهای خود قرار داده است 70 درصد دانشجویان غیرشاغل این دانشگاه پس از دانش آموختگی جذب بازار کار می شوند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.