به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام به اختصاص مناسب تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی اشاره و تاکید کرد: طرح های مصوب باید در کمترین زمان تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.
وی افزود: باید مسائل اساسی و موانع جذب اعتبارات در استان واکاوی و مطرح شود و با همکاری و همراهی دستگاه ها مشکلات را بطور ریشه ای حل کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استان ایلام تصریح کرد: هم اکنون روند پرداخت تسهیلات در بانک های عامل این استان کند است.
وی گفت: با هر گونه اهمال و مانع تراشی در مسیر پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب برخورد جدی می شود.
وی افزود: مدیران دستگاه ها در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی اهتمام جدی داشته باشند و این امر در عملکرد مدیران به عنوان یک شاخص مد نظر قرار می گیرد.
درویشی یادآور شد: دستگاه های متولی حوزه سرمایه گذاری در استان با تعیین فرآیند سرمایه گذاری و تهیه برنامه و گردش کار، مراحل مختلف سرمایه گذاری را با رعایت همه قوانین در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی و به سرمایه گذاران جدید اعلام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام تاکید کرد: فرآیند آسان سازی سرمایه گذاری و شتاب در اجرای طرح های جدید در استان باید هموار شود چرا که این امر باعث افزایش انگیزه سرمایه گذاران خواهد شد.
وی با بیان اینکه دولت از طرح های اشتغالزا حمایت می کند، گفت: طرح های انتخابی باید متناسب با نیازمندی های استان و باعث اشتغال پایدار و باکیفیت شوند و دولت از سرمایه گذاران غیر بومی که در استان باعث ایجاد اشتغال می شوند نیز حمایت می کند.
درویشی افزود: هدف از اجرای این طرح ها جذب پول نیست بلکه انتخاب بهترین طرح ها برای ایجاد اشتغال پایدار در راستای توسعه و سرمایه گذاری در استان است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست گفت: کل اعتبار تخصیصی استان در راستای طرح توسعه روستایی 900 میلیارد ریال است.
شکراله شیرخانی افزود: کل طرح های مصوبه کمیته فنی در استان ایلام 761 طرح با اعتبار 162 میلیارد ریال و اشتغال 2 هزار و 994 نفر است.
وی یادآور شد: پرونده های در دست بررسی در استان نیز 486 طرح با اعتبار 877 میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و 788 نفر است و به 151 طرح مصوب با اعتبار 197 میلیارد ریال و اشتغال 478 نفر تسهیلات پرداخت شده است.
شیرخانی گفت: اعتبارات تخصیصی پست بانک 90 میلیارد ریال، بانک کشاورزی 540 میلیارد ریال، صندوق کارآفرینی امید 90 میلیارد ریال و بانک توسعه تعاون 180 میلیارد ریال است.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.