به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید در گام اول با کنترل تورم و سپس با برنامه های مختلف به دنبال فعال تر کردن چرخه اقتصادی و رونق تولید در بخش تولید کشور بود.
هر چه حال و روز تولید در کشور بهتر شود، چرخه اقتصادی رونق بیشتری می گیرد و علاوه بر رشد اقتصادی، اشتغالزایی بیشتری برای متقاضیان ایجاد می شود.
ارایه تسهیلات رونق تولید و بهسازی خطوط تولید از سال 1395 در دستور کار دولت تدبیر و امید بود که نتایج خوبی در افزایش تعداد واحدهای فعال و افزایش بهره وری نسبت به پیش از این دولت داشته است.
پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی متقاضی در سامانه بهین یاب در سال 1396 با ارایه این تسهیلات به 281 واحد باعث کسب رتبه سوم کشور برای استان سمنان شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز جمعه.در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید 33 درصد واحدهای تولیدی استان غیرفعال و راکد بودند که با پرداخت تسهیلات رونق تولید و رسیدگی به مشکلات مختلف سرمایه‌گذاران، اکنون این عدد به 27 درصد کاهش یافته است.
بهروز اسودی خاطرنشان کرد: با رویکرد دولت تدبیر و امید به ویژه در نوسازی خطوط تولید واحدهای صنعتی، بهره وری از 42 درصد پیش از این دولت اکنون در استان سمنان به 45 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این که 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان دارای پروانه بهره برداری هستند، تاکید کرد: این تعداد واحد صنعتی برای 51 هزار نفر در استان اشتغالزایی داشته است.
وی بیان کرد: از 2 هزار و 10 واحد تولیدی در استان سمنان 92 درصد صنایع کوچک است و بقیه صنایع متوسط و تعدادی صنایع بزرگ است و حدود 100 درصد صنایع از سوی بخش خصوصی دایر است و صنایع دولتی در استان حضوری ندارد.
اسودی ادامه داد: از 2 هزار و 10 واحد تولیدی در استان سمنان حدود 600 واحد معدنی است که برای 42 تا 45 هزار نفر اشتغالزایی داشته اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان خوب عمل نشده است، گفت: سه منطقه ویژه اقتصادی سمنان، گرمسار و دامغان با ایجاد و تامین زیرساخت مناسب می تواند در این زمینه پذیرای سرمایه‌گذاری مناسبی باشد.
وی با تاکید بر اینکه آب مهمترین نیاز فعالیت فعلی و توسعه صنعت استان است، افزود: تامین زیرساخت برای معادن و تامین مواد اولیه برای برخی واحدهای تولیدی، از مشکلات عمده و اساسی صنعت و تولید استان است.
اسودی، سمنان را استان قطب تولید قطعات صنعت خودروی کشور دانست و بیان کرد: بنا به آمار 85 درصد قطعات خودروی تولیدی کشور در این استان تولید می شود که این بخش نیز دارای مشکلاتی است .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: این استان دارای دخایر معدنی مطلوبی است که با تامین زیرساخت به ویژه برق و آب و جذب و تشویق سرمایه‌گذار متخصص، می تواند بهره مناسبی از این ظرفیت خدادادی در این استان داشت.
توسعه صنایع در شاخه های معدن و صنایع معدنی، تولید قطعات خودرو، تولیدات داروهای دامی، و صنایع هایتک، با جذب سرمایه گذار و تامین زیرساخت لازم، می تواند تاثیر زیادی در افزایش اشتغال، رونق اقتصادی و افزایش ارزش افزوده در استان سمنان داشته باشد.
یکهزار و 800 واحد تولیدی در استان سمنان فعالیت دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.