رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با تشریح مهمترین برنامه های سال 97، از تسهیلات کم بهره برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدمجید موسوی در تشریح مهمترین برنامه‌های سازمان در سال97 با اشاره حمایت تسهیلاتی از تولیدکنندگان، اظهارداشت: در سالجاری، تسهیلات‌بسیار متنوع و کم‌بهره برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش فراهم شده است که از جمله آنها تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با سود 6 درصد برای طرح های مجوزدار ایجادی و تکمیلی و توسعه ای را می توان نام برد.

وی افزود: در این رابطه طرح های متقاضیان به بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کارآفرینی و امید، معرفی می شوند. همچنین بصورت مشابه در 2 بانک سینا و پارسیان نیز تسهیلات با سود 8 درصد قابل پرداخت است.

موسوی اذعان داشت: تسهیلات سرمایه در گردش برای فعالیت های دام و طیور و توسعه گلخانه ها  کماکان قابل پرداخت است و خط اعتباری مکانیزاسیون نیز برای خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی و دامپروری کماکان برقرار است. 

وی ادامه داد: بطور کلی در صورت کسب مجوز ها و تامین وثایق قابل قبول در سیستم بانکی هیچگونه محدودیت اعتباری وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان داشت: در زمینه کمک بلاعوض برای توسعه سیستم های نوین آبیاری و بازسازی قنوات در سالجاری، سطح کمک بلاعوض در راستای توسعه سیستم های نوین از هکتاری 8 میلیون به هکتاری 10 میلیون تومان افزایش یافته و بدون هرگونه محدودیت اعتباری درخواست متقاضیان واجد شرایط پذیرش می گردد و پیش بینی می شود در سالجاری بیش از 4 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز گردند.

موسوی خاطرنشان کرد: در همین رابطه پروژه آبیاری 2 هزار هکتاری تعاونی ماهدشت و خط انتقال مربوط به پساب تصفیه شده با اعتباری حدود 36 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی بالا امسال به بهره برداری می رسد. همچنین در رابطه با بازسازی قنوات هیچگونه مشکل اعتباری نداریم و درهر روستایی که قناتی نیازمند به بازسازی و ترمیم داشته باشد، اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: طرح مطالعه شهرک گلخانه ای چوپان آباد به مساحت 30 هکتار در شهرستان نظرآباد در اراضی دولتی در شرف اتمام است و توسط شرکت شهرک های کشاورزی استان امور زیر بنایی آن آغاز خواهد شد که با اجرای این پروژه، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاران و فارغ التحصیلان  بخش کشاورزی در سالجاری ایجاد خواهد شد.

وی عنوان نمود: در زمینه اصلاح و بازسازی باغات، باغداران قدیمی می توانند با استفاده از یارانه خرید نهال اصلاح شده نسبت به اصلاح باغات با استفاده از ارقام اصلاح شده اقدام نمایند و در این زمینه نیز خوشبختانه محدودیت اعتباری وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز خاطر نشان کرد: با استفاده از اعتبارات عمرانی سال 96 در 4 ماهه ابتدای سال با تخصیص حدود 22 میلیارد تومان حدود 130 پروژه کوچک و بزرگ در سطح استان، انعقاد قرارداد صورت گرفته و در دست اجرا است که قسمت اعظم این اعتبارات در زمینه طرح های آب و خاک از جمله انتقال آب با لوله، ایجاد استخر های ذخیره آب، طرح های تولیدات گیاهی و دامی و فعالیت های آموزشی و ترویجی خواهد بود.

موسوی با یادآوری اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی حدود 5 برابر سال قبل است، اضافه کرد: با اجرای طرح پهنه بندی و معرفی کارشناس برای هر پهنه، کلیه فعالیت های کشاورزی توسط کارشناسان کشاورزی رصد شده و مسائل و مشکلات و آمار و اطلاعات به هنگام و به صورت متمرکز در سامانه در اختیار برنامه ریزان قرار می‌گیرد و در بخش عوارض و صدور مجوز ها نیز با هماهنگی انجام شده و نظر مثبت مقامات استان، چالش‌های اخذ عوارض از واحد های تولیدی در حال احداث به میزان قابل توجهی تقلیل یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.