رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: راندمان تولید در سیستم گلخانه ای 12 برابر فضای باز مزرعه ای است.

به گزارش ایلنا، عدیل سروی با اعلام این خبر افزود: با توجه به سیاست های وزارتخانه جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت محصولات متراکم گلخانه ای در کشور و اهمیتی که کشت گلخانه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال دارد از الویت خاصی برخوردارست است زیرا مدیریت مصرف آب در سیستم گلخانه ای به مراتب کمتر از فضای باز است و از سوی دیگر افزایش تولید در واحد سطح در گلخانه ها نسبت به فضای باز 12 برابر بیشتر است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود : در حال حاضر تعداد 5 مجتمع گلخانه‌ای در نقاط مختطف استان وجود دارد که در سالهای گذشته احداث زیر ساختهای لازم در تعدادی از آنها بصورت نیمه کاره انجام گرفته بود که بعلت عدم تامین اعتبار مورد نیاز رها گردیده و در حال تخریب قرار داشت و می بایست ای مجتمع ها تعیین تکلیف شوند. شرکت شهرکهای کشاورزی زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی استان مجتمع های مذکور را تحویل گرفته تا به سرمایه گذاران متقاضی که توان مالی وتخصصی دارند برابر قانون و مقررات واگذار کند.

سروی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجتمع گلخانه‌ای فیروز آباد پارس آباد در سطح 18 هکتار در حال اتمام است که سه هکتار از این مجتمع هم اکنون به بهره برداری رسیده و محصولات تولیدی آن روانه بازار شده است . مجتمع گلخانه ای قره قباق پارس آباد با 10 هکتار در حال تکمیل زیر ساخت های مربوطه می باشد. مجتمع گلخانه ای سامیان اردبیل با 21 هکتارنیز در حال تکمیل زیر ساختهای اساسی است و مجتمع گلخانه ای اسماعیل خان مالداشی بیله سوار با 20 هکتارآماده بهره برداری و اگذاری به بخش خصوصی است و مجتمع گلخانه ای فیروز آباد کوثر در سطح 20 در حال تکمیل زیر ساخت های خود است.

سروی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این 5 مجتمع قدم‌های موثری در جهت افزایش میزان تولیدات گلخانه‌ای و همچنین بکار‌گیری نیروهای تحصیل کرده فعال در این زمینه خواهد داشت .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.