به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان در اطلاعیه ای با اشاره به افتتاح دو ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در دیواندره از افزایش اراضی آبی در این شهرستان خبر داد که متن اطلاعیه به شرح ذیل می باشد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال همچنین جهت افزایش میزان سطح زیر کشت اراضی آبی استان و نزدیک نمودن میانگین این اراضی به میانگین کشوری شرکت آب منطقه ای کردستان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان از ابتدای سال 96 تاکنون اقدام به احداث و راه اندازی دو ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در بخش های گاوشله و نساره علیا و اجرای شبکه های آبیاری آن در مسیر رودخانه های شهرستان دیواندره نمودند. بهره برداری و افتتاح این ایستگاه ها 200 هکتار از اراضی دیمی این شهرستان را به اراضی آبی تبدیل نمود.

ایستگاه سوم از مجموعه این ایستگاه ها که در حال تکمیل می باشد، تا پایان سال 96 با تامین و اختصاص اعتبارات لازم به بهره برداری خواهد رسید و موجبات افزایش حدود 190 هکتار اراضی آبی دیگر شهرستان را فراهم خواهد آورد؛ این ایستگاه در تازه آباد هیجان شهرستان دیواندره واقع است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 732694
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.