به گزارش ایرنا، مجید کاکی روز دوشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ایلام اظهار کرد: طی سه ماه نخست امسال 51 پرونده قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل و 61 پرونده نیز با احتساب پرونده های موجود مختومه شده اند.
وی افزود: تلاش شده با همراهی دستگاه های نظارتی با توجه به اهتمام رهبر معظم انقلاب به موضوع قاچاق کالا و نقش آن در تضعیف اقتصادی ملی رسیدگی به پرونده ها در کمترین زمان ممکن انجام شود.
معاون فرماندار ایلام اضافه کرد: اثربخش بودن و افزایش بازدارندگی جرائم نیز مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه رسیدگی به پرونده ها در شهرستان افراد خاطی به پرداخت 2 میلیارد و 459 میلوین ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.
کاکی گفت: مبارزه، مقابله و پیشگیری از ورود قاچاق کالا و ارز نیازمند همکاری تمام دستگاه های مربوطه است که باید بطور مستمر بر این موضوع نظارت داشته باشند.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز موضوعی چند بعدی است، افزود: همه توجه ما به بعد اقتصادی این معضل است اما باید اثرات اجتماعی و فرهنگی که دارای اهمیت بیشتری است و از آثار منفی آن در جامعه پیشگیری کرد.
کاکی یادآور شد: یکی از راه های مبارزه با قاچاق کالا حمایت از تولیدات داخلی و استفاده از کالای با کیفیت ایرانی است که در این راستا باید بصورت منسجم و با جذب مشارکت های مردمی این موضوع را عمومی و نهادینه کرد.
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ایلام اضافه کرد: استفاده از کالای ایرانی عامل مهمی در کاهش قاچاق کالا بوده که باید همگان به ویژه مصرف‌کنندگان به این موضوع مهم دقت کنند.
کاکی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در رابطه با مصرف کالای ایرانی باعث ایجاد سد محکمی در برابر قاچاق کالای خارجی می شود، گفت: ریشه‌کنی کامل قاچاق کالا و ارز باید در دستور کار دستگاه های اجرایی باشد و برای تحقق آن برنامه‌ریزی شود.
وی تاکید کرد: فرهنگ‌سازی، آموزش و تشویق شهروندان به استفاده از کالاهای ایرانی و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی که معادل ایرانی دارند می‌تواند تحقق شعار سال را ملموس‌تر نماید.
کاکی افزود: با توجه به افزایش قیمت ها در بازار و سواستفاده سودجویان باید گشت های مشترک ادارات مرتبط نظارت های خود را بیشتر کرده و با متخلفان برخورد و آرامش را در بازار ایجاد کنند.
12 تیرماه سالروز مبارزه با قاچاق کالا و ارز است به همین مناسبت ویژه برنامه‌های مختلفی در شهرستان برگزار می شود.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.