به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در دیدار با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور اظهار کرد: بی توجهی رژیم سابق، موقعیت جغرافیایی ، در بن بست بودن و نیز هشت سال جنگ تحمیلی باعث شد که رشد توسعه یافتگی استان ایلام نسبت به سایر نقاط کشور خیلی کند باشد.
وی با بیان اینکه استان ایلام حق زیادی بر نظام و انقلاب دارد، یادآور شد: مردم این استان تنها مردمانی بودند که در زمان جنگ تحمیلی هیچ گونه فشار و مزاحمتی برای نظام نداشتند و با صبوری و قناعت هشت سال جنگ را در زیر چادرها و با کمترین امکانات در دل جنگل ها و نزدیک به خطوط مقدم جبهه و در داخل استان خود سپری کردند.
سلیمانی دشتکی افزود: همه نقاط استان ایلام مزیت های خاصی نسبت به دیگر استان های کشور دارد که فاجعه زمین فوتبال چوار، آوارگان چادرنشین، درگیری زودهنگام عراق با مردم بومی منطقه مهران قبل از شروع رسمی جنگ، بمباران شهرها، حضور نیروهای بومی و عشایر در جبهه ها و ... تنها بخشی از یادگارهای استان ایلام در آن دوران است.
وی گفت: استان ایلام به عنوان یکی از محل های تردد کاوران های راهیان نور نیازمند یک مجتمع فرهنگی گردشگری برای زائران اربعین، کاروان های راهیان نور و زائرانی است که که در طول سال به عراق سفر می کنند.
استاندار ایلام افزود: باید همچون استان خوزستان یک مجتمع بزرگ ملی در محل یکی از یادمان های استان ایلام احداث شود که کاروان های راهیان نور هر استان در محلی که برای آنها تعبیه شده شب مانی و اسکان داشته باشند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور نیز گفت: مسئله دفاع مقدس مامنی برای مسائل جناحی و سیاسی احزاب نیست و این حوزه به همه اقشار، گروه ها و حتی ادیان و مذاهب رسمی کشور تعلق دارد.
سردار بهمن کارگر افزود: موضوع دفاع مقدس حیثیت و آبروی ایران اسلامی در سطح ملی و بین المللی است و پیروزی نیروهای محور مقاومت در کشورهای منطقه، رشد روزافزون کشور در زمینه های علمی، دفاعی، نظامی از دستاوردهای ارزشمند و تاثیرگذار دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در مدت فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم بیشترین حمایت و توجه و تخصیص اعتبار را به حوزه های دفاع مقدس از جمله باغ موزه ها، راهیان نور و یادمان های جنگی داشته است.
کارگر یاداور شد: سال گذشته 10 باغ موزه همزمان در 10 استان افتتاح شد و در دهه فجر امسال نیز 6 باغ موزه در استان های ایلام، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اردبیل به بهره برداری می شود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.