سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به مناسبت آزادسازی شهر مهران حسینه آیت الله حیدری در روستای گلان واقع در حد فاصل شهرستان های مهران و ایلام احداث می شود.
وی افزود: این حسینه با اعتبار یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در این روستا ساخته می شود که علاوه بر استفاده مردم روستا، مکانی برای استراحت، اسکان و عبادت کاروان های راهیان نور و زائران اربعین قرار می گیرد.
شرف بیانی یادآور شد: همچنین عصر فردا مرکز و یادمان فرهنگی دفاع مقدس در پارک لاله شهرستان مهران با همکاری شهرداری این منطقه با مجموع 10 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.
وی گفت: یادمان این مرکز نیازمند هفت میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد و برای مراحل تکمیل نهایی این مرکز سه میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که از محل شهرداری مهران و بنیاد حفظ آثار استان ایلام تامین می شود.
وی اظهار کرد: این مرکز بدون ابنیه و ساختمان و به صورت موزه آرایی عمومی با اِلمان های مربوط به دفاع مقدس است که این آثار در محدوده فضای آزاد پارک جانمایی می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام در مورد ویژه برنامه گرامیداشت آزادسازی مهران نیز یادآور شد: این یادواره در محل یادمان قلاویزان شهرستان مهران و با حضور سردار کارگر، مسئولان استان ایلام، نمایندگانی از استان های درگیر در فرایند آزادسازی مهران مشارکت داشته اند از جمله تهران، قم، البرز و استان های شمالی کشور و حدود پنج هزار نفر از مردم اقصا نقاط استان ایلام برگزار می شود.
سرهنگ شرف بیاتی گفت: مراسم راهپیمایی عمومی به سمت یادمان قلاویزان از ساعت 6 عصر شروع و تا ساعت هفت و 15 دقیقه ادامه دارد و ویژه برنامه های این روز نیز در ساعت هفت و نیم عصر فردا برگزار و سپاه مقرر کرده که وسایل حمل و نقل در اختیار عموم مردم قرار دهد.
به گزارش ایرنا، آزادسازی مهران طی ۱۰ روز نبرد سخت در عملیات کربلای یک و با رمز باابوالفضل العباس ادرکنی در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه دهم تیرماه ۶۵ در 2 محور جاده ایلام - مهران و جاده دهلران - مهران انجام شد.
طی این عملیات، منطقه‌ای به وسعت 175 کیلومترمربع از خاک ایران و نیز عراق شامل شهر مهران و روستاهای اطراف آن، جاده دهلران – مهران – ایران ، ارتفاعات حساس و سرکوب قلاویزان و حمرین و نیز دو پاسگاه مرزی آزاد و عقبه ‌های دشمن از جمله شهرهای بدره و زرباطیه در دید و تیررس قوای خودی قرار گرفت.
در این عملیات، یک هزار و 210 نفر از نیروهای دشمن اسیر شدند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.