به گزارش ایرنا، احمد دانیالی روز شنبه درمراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قم درمجتمع فرهنگی ونوس این استان، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم بویژه هنرمندان می توانند با مهمانپذیری و همچنین معرفی هنر و آداب و رسوم ایرانی علاوه بر ارایه یک چهره خوب از ایران، زمینه جذب و گرایش گردشگران خارجی به کشور را فراهم کنند.
وی با اشاره به موقعیت و جایگاه خاص و ویژه قم بواسطه وجود حرم حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران، بقاع متبرکه و حوزه های علمیه، گفت: این شرایط منحصر به فرد و استثنایی کمک می کند، تا بسیاری از گردشگران
علاقه مند به شناخت اهل بیت (ع) به این شهر سفر نمایند.
قم دارای بیش از 13هزار تخت برای پذیرش زائران و مسافران است.همچنین این استان دارای 12 منطقه نمونه گردشگری شامل جمکران، خلجستان(نایه)، دیرگچین، دستجرد، طرلاب، کریمه(سایت عوارضی)، دره قاهان، پلنگ دره، روستای کرمجکان، بخش کهک، حوض سلطان و طایقان می باشد.
دانیالی با اشاره به نقش ارزنده بخش خصوصی در رونق حوزه صنایع دستی و گردشگری افزود: با توجه به نقش حائز اهمیت این بخش در اشتغالزایی برای هنرمندان صنایع دستی و توسعه اقامتگاه ها و مراکز گردشگری، باید با حمایت همه جانبه از آن، فضا و عرصه بیشتری را برای مشارکت این بخش در فعالیت های میراث فرهنگی ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه با اتکاء به ظرفیتهای بخش خصوصی دیگر نیازی به بزرگ کردن ساختار سازمان میراث فرهنگی نیست، افزود: مسئولان این حوزه باید ارتقاء کیفی خدمات را بیش از هر چیز دیگری مدنظر قرار دهند، و با کنار گذاشتن تصدی گری ها، به سمتی حرکت کنیم که فقط حامی بخش خصوصی باشیم.
وی با بیان اینکه درحال حاضر دغدغه اصلی رئیس این سازمان بخش خصوصی است، گفت: ما آمادگی داریم که در هرمنطقه ای از کشور که قابلیت لازم برای جذب گردشگر خارجی وجود دارد، اقدام های لازم را انجام دهیم.
دراین مراسم ضمن تقدیر از خدمات عیسی رضایی ، حمید یزدانی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم معرفی شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.