به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم تصریح کرد: امروز دشمنان می خواهند مردم کشورمان را نسبت به اهداف انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دلسرد و مایوس کنند.
وی با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب هیچ گاه دلسوز ما نبوده و نخواهند بود، خاطرنشان کرد: امروز جبهه استکبار با تکیه بر برخی عناصر داخلی می خواهند انسجام و ایستادگی ملت ایران را کمرنگ ساخته و مسیر بالنده ای که انقلاب اسلامی ترسیم کرده است را خدشه دار کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: بدون تردید جبهه حق و مقاومت در نهایت به پیروزی دست خواهد یافت و اطمینان داریم که دشمنان اسلام و انقلاب و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زمین گیر خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: این نهاد انقلابی در سال های گذشته اقدام های بسیار موثری در حوزه های دینی و قرآنی در کشور انجام داده است.
اسکندری با اشاره به برگزاری دوره های تخصصی برای استعدادهای برتر قرآنی و تربیت کادر قرآنی در استان قم، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی اهتمام جدی در حوزه اعزام مبلغان در مناسبت های مختف دینی و استقرار روحانیان در روستاهای بالای 200 خانوار دارد.
وی بر ضرورت ساماندهی هیات های مذهبی و مداحان و شاعران آیینی تاکید کرد و گفت: اگر هیات های مذهبی در هر محله ای بتوانند جلوی یک طلاق را گرفته یا یک معتاد را از دام اعتیاد رها کنند و از بروز یک آسیب اجتماعی جلوگیری نمایند، بسیاری از امور اصلاح خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: امروز برای برطرف کردن بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری ها در جامعه، همه مردم و مسئولان باید به صورت جهادی در میدان عمل حضور داشته و فقط منتظر اقدام های دولتی نباشیم.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی در اول تیرماه 1360 به صورت نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد و در سیر تکاملی خود، در 14 فروردین ماه 1368 به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام یافت.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.