به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین که با حضور پر شور و با شکوه ملت های مسلمان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، سالهای اخیر موجب ایجاد موج بیداری امت اسلامی در نقاط مختلف جهان برای حمایت از مظلومیت و بی دفاع بودن مردم فلسطین شده است، مردم با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خواهان پایان بخشیدن به ظلم و تجاوز علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین و آزادی قدس شریف هستند.
این راهپیمایی که به دستور رهبر کبیر انقلاب از همان آغازین سالهای پیروزی انقلاب اسلامی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار شد و همچنان تداوم دارد، نوعی بیداری امت ها و ملت مسلمان برای حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع سراسر جهان بشمار می رود.
بی گمان حضور پر شور و گسترده مردم در این راهپیمایی نماد اعتراض گسترده به اشغالگران و متجاوزان در مناطق مختلف جهان به ویژه فلسطین اشتغالی است.
کما اینکه در چند سال اخیر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل با ایجاد توطئه های در مناطق مختلف جهان نظیر عراق، سوریه، یمن و لبنان سعی در عوام فریبی مردم جهان داشتند و با به راه انداختن مولود خبیثی به نام داعش که پرچم 'الله اکبر محمد رسول الله' در دست داشت و هزاران نفر بی دفاع را به شهادت رسانید و موجب وحشت و رعب در بین زنان و مردان بی دفاع این کشورها شد، جنایات زیادی علیه بشریت به انجام رساندند.
هرچند استکبار سعی داشت تا با ایجاد این گروه ترویستی چهره اسلام را خدشه دار کند و نوعی خشونت و وحشی گری را در غالب این گروه برای مردم مختلف جهان به ویژه مسلمانان ترسیم کند اما خوشبختانه با یاری خداوند و قدرت سپاه قدس و حمایت مردم غیور مسلمان این کشورها دست این گروه ترویستی و چهره خبیث حامیان آن برای همه افشا شد.
با گذشت بیش از هفتاد سال از اشغال و تجاوز اسرائیل به سرزمین فلسطین و کشتن زنان و کودکان بی دفاع این دیار همچنان این تجاوزها ادامه دارد و هر روز تعدادی از این مردم بی دفاع به دست سربازان رژیم اشغالی بشهادت می رسند.
امام خمینی(ره) با دور اندیشی و افکار بلندی که داشتند برای آگاه سازی و اتحاد امت اسلامی در سراسر جهان علیه ظلم و بیداری آنان در مقابل تجاور و نسل کشی بشریت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند تا با به راه انداختن یک حرکت انسان دوستانه پیام وحدت و همدلی مردم روزه دار و مسلمان جهان را به استکبار اعلام کنند.
ایشان با درایت و تدبیری که داشتند همواره حامی مظلومین و پابرهنگان و مردم بی دفاع بودند و سعی داشتند با افکار بلند و روشنگر خود اذهان سایر مردم جهان را نسبت به ظلم و تجاوز سایر مردم جهان آگاه کنند.
بی گمان روز قدس تنها یک راهپیمایی ساده و نمادین نیست بلکه زنگی برای بیداری و آگاهی مردم جهان است تا بدانند که در نقاط مختلف جهان چگونه متجاوزین با ظلم علیه زنان و کودکان بی دفاع سرزمین های آنان را اشغال و شهر و دیارشان را به خاک و خون می کشند.
شاید برخی از عوام این قبیل راهپیمایی ها و حرکات را بی تاثیر بخوانند اما بدون شک در پس این تصمیم آگاهانه پیامی برای همه مردم جهان وجود دارد تا آنها را نسبت به حوادث مختلف جهان بیدار کند و پیام مظلومیت خواهی مردم بی دفاع رابه گوش همه برساند.
ملت ایران اسلامی همه ساله با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی بزرگ قدس علاوه بر بیعت با مقام معظم رهبری فرمان امام (ره) را لبیک گفته و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهد تا دشمنان اسلام بدانند که ملت ایران بیدار و متحد خواهان رفع همه مظلومیت ها و برقراری عدل در جهان است.
در پی فرار ننگین آمریکا از برجام و اعمال تحریم های جدید علیه ایران اسلامی مردم ایران امسال با حضور پر شور و گسترده این خیانت را محکوم خواهند کرد و فریاد همدلی و اتحاد خود در حمایت از اصل انقلاب و دفاع از ارزشهای آن را به گوش همه جهان خواهند رساند.
حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز قدس نمادی برای آزادی خواهی همه ملت های مسلمان در دفاع از مظلومین است و بیانگر حمایت معنوی آنان از این مردم و محکوم کردن متجاوزین و غاصین است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.