به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: فلسطین برای ایستادگی در برابر جسارت های آمریکا 70 شهید و سه هزار مجروح داده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه فلسطین امسال، فلسطین سال گذشته نیست گفت: مردم مسلمان این کشور با مقاومت در برابر افتتاح سفارت خانه آمریکا در بیت المقدس، جانفشانی ها و ایثارشان را بار دیگر به جهانیان ثابت کردند.
وی در ادامه با اشاره به خروج ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام گفت: این اقدام به نوعی سبب نگرانی ما است زیر بشریت به دست کسی افتاده که حتی به اولین حقوق پایبند نیست و بر سر پیمان نمانده است.
وی با تاکید بر استفاده از توان داخلی برای حل مشکلات اظهار داشت: اگر دست به سمت دیگران دراز کنیم، دست آنان برتر می شود اما اگر روی پای خود بایستیم خود را از اسیری نجات می دهیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به سالروز رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: عده ای پس از رحلت بنیانگذار انقلاب نگران آینده بودند اما پس از امام(ره) رشد و بالندگی سرعت گرفت و خط، استکبار ستیری و صلابت امام(ره) در چهره جانشینی لایق تجلی کرد.
امام جمعه بجنورد همچنین با اشاره به برگزاری جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال گفت: عده ای تلاش دارند تا شیرینی این جشن ها را به کام مردم تلخ کنند.
وی گفت: دشمنان می خواهند جشن های چهل سالگی انقلاب به خوبی برگزار نشود اما کور خوانده اند و مردم ما از اکنون آماده برگزاری این جشن ها هستند.
وی با اشاره به اقدام رانندگان ناوگان باری برای رسیدگی به درخواست های صنفی خود افزود: اصناف گوناگون حواسشان باشد، اگر مطالبه و درخواستی هست به گونه ای بیان نشود که زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کند.
امام جمعه بجنورد افزود: این سیاست دشمن است که به بهانه گرانی ها و یا پایین بودن حقوق، اصناف مختلف دست به اعتصاب بزنند تا از این فرصت سوء استفاده کند.
وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید راهکاری بیابند که معیشت مردم بهبود یابد و کار به جایی نرسد که اصناف برای بیان مطالبات خود به ناچار از شیوه هایی استفاده کنند که بستر سوء استفاده ها شود.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی گفت: دشمن سال گذشته در موضوع اغتشاش ها ناکام ماند و شکست خورد اما هنوز آرزوی از بین رفتن انقلاب را در سر دارد که البته آن را به گور می برد.
وی تاکید کرد: اصناف مختلف اگر جایی احساس می کنند که مطالبه ای دارند که پاسخ داده نشده به گونه ای بیان نکنند که زندگی مردم اختلال ایجاد شود.
امام جمعه بجنورد افزود: خوشبختانه مشکل کامیون داران حل شد اما همین چند روز اعتصاب فشار بر دوش مردم و قشر ضعیف تحمیل کرد و سبب گرانی اقلام مختلف شد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.