به گزارش ایرنا، حجت السلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ایلام اظهار کرد: غربی ها دریافته اند که توان مقابله نظامی با ایران را ندارند و در ابعاد دیگر همچون بعد اقتصادی و فرهنگی وارد نبرد با ایران شده اند.
وی افزود: ایران اسلامی به پشتوانه توان نظامی، انسجام ملی و رهنمودهای رهبر انقلاب توانسته هجمه ها و توطئه های دشمنان را خنثی و آنها را در تحقق اهدافشان ناکام بگذارد و همین وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان و اطاعت آنها از منویات و فرمایشات رهبری دشمنان را مایوس کرده است.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه اگر کشوری دارای توان نظامی و تسلیحاتی باشد در دیگر عرصه های ملی و بین المللی نیز موفق و مقتدر است، یادآور شد: کشورهای آمریکایی و غربی به مدد همین توان نظامی خود در دیگر کشورها دخالت، تفرقه افکنی، توطئه، جنگ افروزی، قلدری می کنند.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: دشمنان ایران به خوبی می دانند که قدرت جنگ نظامی با ایران را ندارند و به کرات به اقتدار دفاعی و موشکی ایران اسلامی اذعان و اعتراف کرده اند و اکنون برای ضربه زدن به انقلاب و نظام از روش های دیگری چون تفرقه افکنی، فشار اقتصادی، و ... روی آورده اند.
وی گفت: ملت ایران باید هوشیارتر از گذشته با تکیه به ظرفیت های داخلی و سرمایه های ملی با حفظ وحدت و انسجام، پیروی از گفتمان رهبری به عنوان نقشه راه، دیپلماسی قوی سیاسی و افزایش توان دفاعی خود در برابر زیاده خواهی های غربی ها استقامت کند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار کرد: با خروج آمریکا از برجام در عمل این مواققتنامه بین المللی فسخ شده و حضور اروپایی ها در برجام تنها یک توطئه علیه ایران است که مسئولان دستگاه دیپلماسی ما باید با زیرکی این توطئه های فریبنده و لبخندهای شیطانی طرف اروپایی را خنثی کنند.
وی با بیان اینکه باید از گذشته درس عبرت گرفت، گفت: هرگاه ایران از مواضع خود عقب نشینی کرده دشمنان گستاخ تر شده اند و اکنون باید سیاستمداران ما به جای اتخاذ مواضع انفعالی سیاست اقتدار و تهاجم و مقابله به مثل را در مقابل زیاده خواهی های طرف مقابل در پیش بگیرند.
وی افزود: در موقعیت کنونی باید با مقاومت ، ایستادگی و حفظ وحدت ملی و با پیروی از کلام رهبری در برابر فشار دولت های غربی و در راس آنها آمریکایی ها ایستادگی کرد و نقشه راه تا رسیدن به نتیجه مطلوب باید گفتمان امام، رهبری و شهدا باشد.
حجت الاسلام لطفی به سالروز فتح خرمشهر نیز اشاره کرد و یادآور شد: این پیروزی بزرگ و اعجاب آور سرنوشت جنگ و تمام معادلات دژخیمان بعثی و حامیان بین المللی صدام را تغییر داد و نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحملی و انقلاب اسلامی ایران شد که البته بخش های مهی از ابعاد عملیات ارزشمند بین المقدس همچنان ناشناخته مانده است.
این آئین با حضور مسئولان استان و جمعی از نیروهای مسلح در مقر سپاه حضرت امیر المومنین (ع) ایلام برگزار شد.
رونمایی از کتاب هایی با محتوای دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگران و خانواده های شهدا، شعر خوانی و خاطره گویی از دیگر برنامه های این آئین بود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.