به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، افزود: کشورهای استعماری از سال ها پیش تلاش کرده اند تا ما را هر چه بیشتر به خود در تمامی زمینه ها وابسته کنند، این در حالی است که برای استقلال هر چه بیشتر به خصوص در زمینه اقتصادی باید اساتید مدارس، دانشگاه ها، طلاب و حوزه های علمیه وارد میدان شوند و موج ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه لذت زندگی در کار کردن است، اظهار داشت: در جامعه امروزی نیاز است تا آموزش و پرورش شیوه تربیتی خود را به این سمت سوق ببرد که کار و لذت کار کردن را به فرزندان آموزش بدهد و به جای اینکه فرزندان در اوقات فراغت در فضای مجازی و به کارهای بیهوده سرگرم شوند، به این سمت سوق داده شوند که کار کردن را یاد بگیرند.
وی اضافه کرد: باید نگرش کار در جامعه عوض شود و برای رسیدن به این مهم نیاز است تا همه مسئولان و تمام کسانی که توان دارند برای ایجاد کار در جامعه تلاش نمایند چرا که بیکاری موجب فقر و فقر هم همسایه دیوار به دیوار بی دینی و انحراف های اخلاقی است.
امام جمعه کرج افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی با هدف ترویج هر چه بیشتر این فرهنگ نیاز است که هر شخصی در هر مسئولیتی که قرار دارد، نسبت به کار و فعالیت خود احساس تعهد نماید و کار خود را با استحکام و به خوبی انجام دهد.
وی ادامه داد: یکی از مواردی که سبب شده کالای ایرانی آنچنان که باید در جامعه جا نیفتد این است که گفته می شود برخی از این اجناس کیفیت ندارند، این در حالی است که اگر تولید کننده و کارگر نسبت به کار خود احساس مسئولیت کنند، علاوه بر افزایش کیفیت کالاها، فرهنگ استفاده از کالای ایرانی که موجب اشتغال بیشتر می شود نیز در جامعه جا می افتد.
نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به فضیلت های نیمه شعبان، گفت: فضیلت این شب همانند شب قدر است و خداوند متعال در این شب قسم خورده که سائلی را رد نکند، مگر اینکه خواسته اش در معصیت باشد، این شب اعمال فراوانی دارد و باید از آن به خوبی بهره برد.
حسینی همدانی افزود: نیمه شعبان ولادت امامی است که به زودی جهان را پر از عدل و داد می کند، روزی است که تمام نابسامانی های عالم به ثبات می رسد، امام همه دنیا و بشریت است، همه ادیان منتظر این امام بزرگ هستند و باید معرفت خود را نسبت به امام زمان(عج) بالاتر ببریم.
وی ادامه داد: همه ما در فصل انتظار به سر می بریم و به امید آینده ای که صلح در آن است، منتظر ظهور مصلح آسمانی هستیم تا در سایه دولت کریمه این امام عدالت برقرار شود، همین امید است که افراد را به حرکت وا می دارد همه مبارزات حق طلبانه در عالم از روی امید به بهتر شدن اوضاع صورت می گیرد و ریشه آن در انتظار است.
امام جمعه کرج گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تفکر انتظار گسترش یافت، به همین دلیل است که یکی از کارهایی که مستکبران بعد از پیروزی انقلاب بارها تلاش کرده اند از بین بردن امید به آینده است، این در حالی است که مردمی که مفهوم انتظار را به خوبی بدانند اهل سازش با دشمن نیستند.
وی افزود: کسانی که مفهوم انتظار را به خوبی درک می کنند می فهمند که باید به آنچنان استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی برسند که هیچ قدرت استکباری جرات ضربه زدن به آنها را نداشته باشند.
حسینی همدانی اظهار داشت: آمریکا و ایادیش اگر امروز ایران را تهدید می کنند به این دلیل است که به خوبی می دانند که اگر سیل خروشان شیعه قیام کنند، چیزی از آنها باقی نمی ماند، امروز رزمندگان در یمن، افغانستان، سوریه و پاکستان بینی استکبار را به خاک مالیده اند و می توان گفت که منتظران واقعی ظهور امام زمان(عج) در محور مقاومت جلوه گری می کند.
وی ادامه داد: حاکمان منطقه با پول و سرمایه خود ائتلاف ضد ایرانی تشکیل داده اند چرا که خوب می دانند که منتظران واقعی ظهور چهره واقعی آنان را به جهانیان نشان خواهند داد.
وی با اشاره به نشست اخیر رییس جمهوری آمریکا و فرانسه بیان داشت: در این نشست آقایان محورهایی را بیان کردند که ایران باید فعالیت های هسته ای و موشکی خود را تعطیل کند و رییس جمهوری فرانسه بیان کرده که حفظ برجام به شرط حذف قدرت موشکی ایران است، این در حالی است که رهبری و همه مسئولان نظام بارها بیان کرده اند که توان دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره نیست.
حسینی همدانی با تقدیر از دفاع دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست سوچی از برنامه هسته ای و موشکی و استقلال کشور، اظهار داشت: از تمامی کسانی که از استقلال کشور دفاع می کنند باید تقدیر کرد.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته جوان گفت: جوانان یکی از گروههای منتظران هستند که باید عملکرد مسئولان به گونه ای باشد که زمینه های اشتغال و پویایی این نسل عظیم که زمینه ساز بسیاری از تحولات از جمله حماسه سازی در زمینه نظامی و هسته ای بودند را ایجاد کند.
امام جمعه کرج افزود: از این ظرفیت باید استقاده کرد و اجازه نداد که بیکار باشند، یکی دیگر از گروههای منتظران نیز کارگران هستند که مسئولان باید هر چه بیشتر تلاش کرده تا کارخانه های تعطیل شده بار دیگر فعالیت خود را آغاز و رونقی دوباره به وضعیت اقتصادی کشور باز گردد.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.