به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: حماسه عاشورا و قیام خونین حسینی الهام‌بخش انقلاب و دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: حق‌ مداری، عدالت ‌خواهی و باطل ‌ستیزی و مبارزه مستمر با مظاهر کفر و شرک و نفاق و فریاد آزادی‌خواهی و برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با مفاسد اجتماعی و طاغوت زمان و احیای ارزش ‌های والای اسلامی از ویژگی‌های نهضت قیام سالار شهیدان است.
خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: تفسیر کلام نورانی حضرت رسول که فرمود ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه این حقیقت است که روش و منش و گفتار علمی و عملی سالار شهیدان جهاد فداکاری جان نثاری در راه حق چراغ راه امت اسلامی و بشریت و کشتی نجات از تلاطم فتنه‌ها و استکبار جهانی است.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: امروز پرچمدار نهضت حسینی رهبری و ملت انقلابی ایران اسلامی است در برابر استکبار جهانی و جنایتکاران دنیای امروز است.
وی گفت: تشییع پیکر شهید حججی شور و حال حسینی به ملت ایران داده است، تجلیل باشکوه از قهرمان ایران حاکی از زنده ماندن فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی درمیان مردم عزیز ایران است.
امام جمعه ایلام ادامه داد: شهید حججی افتخار ایران و مکتب عاشورا و رویش انقلاب و تربیت یافته قیام امام حسین (ع) و قیام خونین خمینی کبیر است، با شهادت شهید حججی حقانیت کلام امام خمینی که فرمود انقلاب اسلامی شکست ناپذیر به اثبات رسانید و فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار در این ملت نهادینه شده است.
لطفی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نمایش اقتدار موشکی و رونمایی از موشک دور برد خرمشهر سیلی محکم ایران به یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم فاسد صهیونیستی است.
وی افزود حدود 2 سال از امضای برجام می‌گذرد و مسئولین ارشد و دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی به بی نتیجه بودن عهد شکنی و بدعهدی آمریکا اعتراف می‌کنند.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: در چنین شرایطی اصرار تقویت توان گسترش توان موشکی ایران برای صیانت و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی و کیان کشور تصمیمی درست و بجا بود و در آینده نیز باید ادامه پیدا کند.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: امروز ترس دشمنان از امنیت نظام اسلامی از اقتدار نیروهای نظامی بویژه توان موشکی قابل کتمان نیست، آزمایش موشک بالستیک دور برد خرمشهر با برد 2 هزار کیلومتر سیلی محکمی بر دهان رژیم آمریکا و صهیونیست که در سال‌های اخیر فشار زیادی از سوی ایالت متحده رژیم جعلی صهیونیستی و مقامات اروپایی برای محدودساختن توان موشکی کشور صورت گرفته اما ایران بدون توجه به فشارهایی که از این سو وارد می‌شود فعالیت خود را در توان موشکی ادامه می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نامگذاری تونل قلاجه به نام اربعین در آستانه اربعین حسینی خواسته مردم استان و ملت شریف ایران است مسئولان در اسرع وقت اقدام کنند.
وی ادامه داد: چرا که این تونل در آینده محل تردد صدها هزار زائرعاشق کربلای معلی خواهد بود بنابراین مناسب‌ترین نام برای تونل قلاجه نام شریف و مقدس اربعین است.
خبرنگار . انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.