سیامک بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 21 هزار و 735 هکتار از این مبارزه بیولوژیکی در مزارع تولید جو بوده است.
وی افزود: از بین بردن علف های هرز اراضی کشاورزی باعث رشد و پرورش کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی کشاورزان می شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: تاکنون مبارزه با آفات و گیاهان هرز در 6 هزار هکتار از اراضی ذرت، سه هزار هکتار نخود، یک هزار هکتار گوجه فرنگی، سبزی و صیفی نیز انجام گرفته است.
بیگی تاکید کرد: طرح مبارزه بیولوژیکی با آفات یا گیاهان هرز برای چهار هکتار از مزارع سبزی که مصرف خام و تازه خوری دارند، نیز صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: همچنین این طرح در سطح یک هزار هکتار از اراضی باغی استان اجرایی شد که از این مقدار 150 هکتار باغات مرکبات ماژین دره شهر، 300 هکتار انار و مابقی سایر باغات میوه بوده است.
بیگی افزود: در طرح مبارزه با علف های هرز یا آفات بیشتر سعی می شود که از روش های بیولوژیکی و نوین که آثار مخرب آنها بر روی محصولات و طبیعت اندک است، استفاده شود.
وی اضافه کرد: از جمله راه های مبارزه بیولوژیکی با آفات و گیاهان هرز می توان به فیبر و تله های نوری، زنبور براگن، سموم آفت و علف کش که تنها یکبار نیاز به سم پاشی دارند، اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، مبارزه بیولوژیکی با آفات و امراض کشاورزی و کاهش استفاده از سموم و آفات کشاورزی در استان ایلام از سال 86 و در سطح 20 هکتار با عوامل زنده (زنبور براگن) و غیر زنده (تله نوری) آغاز شد.
مبارزه بیولوژیکی با استفاده از عوامل زنده طبیعی و نیز روش های نوین چون فیبر و تله های نوری در 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام انجام شده است.
در استان ایلام تاکنون مزارع گوجه فرنگی، خیار، نخود، سبزی و صیفی که مصرف تازه خوری دارند تحت پوشش مبارزه بیولوژیکی قرار گرفته اند.
استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی زراعی و بیش از 6 هزار هکتار باغ است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.