به گزارش ایرنا، محمدرضا تردست روز دوشنبه در نشست استانی ساماندهی امور جوانان ایلام اظهار کرد: با توجه به پایان امتحانات مدارس و شروع تعطیلات تابستان قانون گذار نقش برنامه ریزی، هماهنگی برنامه های فراغتی و سیاست گذاری در این زمینه را بر عهده اداره کل ورزش و جوانان قرار داده است.
افزود: مهمترین چالش در حوزه اوقات فراغت در سطح استان موازی کاری دستگاه های اجرایی در برنامه ریزی و اجرای برنامه های فراغتی، عرضه محوری در برنامه ریزی، کمبود منابع مالی در بخش های دولت و نهادهای عمومی و غیر دولتی، کمبود امکانات و و منابع فراغتی متناسب با نیازهای جامعه است.
وی اظهار کرد: محورهای 9 گانه برنامه های فراغتی مصوب شورای عالی جوانان شامل برنامه فرهنگی و هنری با تاکید بر تقویت دینی مبتنی بر قرآن و عترت، کتابخوانی، مطالعه پژوهش، برنامه گسترده ورزشی، اردوهای جهادی، مهارت آموزی در ابعاد فنی و حرفه ای، برنامه اوقات فراغت در محیط مجازی و رسانه، گفتگوی جوانان و شناسایی، معرفی و تقدیر از اختراعات و ابتکارات جوانان است.
تردست تاکید کرد: طبق تحقیقات بدست آمده 58 درصد از جوانان اعلام کرده اند که مسئولیت اصلی تدارک برنامه های فراغتی بر عهده دولت است و 57 درصد آنان نیزسازمان ها و ارگان های متولی اوقات فراغت را نمی شناسند.
به گفته وی 75 درصد از جوانان تمایل شدیدی به مشارکت در برنامه های فراغتی سازمان متولی دارند و 50 درصد جوانان نیز معتقدند تشکل های غیر دولتی در پر کردن اوقات فراغت آنها نقش زیادی ندارند.
تردست یادآور شد: بمنظور اثر بخشی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرای برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان سامانه اطلاعاتی پایگاه های اوقات فراغت راه اندازی شده و هر فرد حقیقی و حقوقی می تواند از برنامه های این سیستم استفاده کند.
/6034/7180
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.