به گزارش ایرنا ، علی اکبر ترابی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: اوقات فراغت مربوط به تمام ایام سال بوده و فقط مختص فصل تابستان نیست و لازم است تا همه دستگاه ها در طول سال برای اوقات فراغت کارکنان و جامعه هدف خود برنامه ریزی داشته باشند.
وی افزود: درفصل تابستان که بخش عمده ای از نوجونان و جوانان از تحصیل فاصله می گیرند، اهمیت توجه به اوقات فراغت ویژه تر و پررنگ تر می شود ولی نباید از سایر ایام سال که جوانان از فرصت های اضافی برخوردارند غافل شد.
وی اظهار کرد: یکی از علل بیکاری جوانان ، عدم مهارت آموزی های لازم توسط آنان است به این دلیل باید از فرصت ایام تابستان به منظور مهارت آموزی جوانان با همکاری آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و سازمان فنی و حرفه ای استفاده کرد.
ترابی افزود: یکی از اهداف مهم غنی سازی اوقات فراغت فرزندان در ایام تعطیل به ویژه تابستان ها، علاوه بر مباحث آموزشی، ایجاد روحیه نشاط و تامین نیازهای جسمی و روانی نوجوانان و جوانان است.
وی افزایش آگاهی مردم را گامی مثبت برای کنترل آسیب های اجتماعی دانست و افزود: سطح پایین آگاهی نوجوانان و جوانان و والدین آنها از مشکلاتی نظیر طلاق، اعتیاد و آسیب های فضای مجازی ، آنان را در مواجهه با این مسائل آسیب پذیرتر می کند لذا لازم است تا با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ، در مسیر کاهش و مقابله با معضلات اجتماعی گام برداشت.
جانشین معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به کارکرد و نقش تأثیرگذار سازمان های مردم نهاد گفت: بسیاری از مشکلات شهرها و کشورهای دنیا، از طریق سمن ها و سازمان های غیردولتی حل می شوند و بر همین اساس لازم است این ظرفیت هر چه بیشتر در سطح شهرستان ها فراهم شود و دستگاه ها در حوزه ماموریت های خود، به تبیین کارکردهای سمن ها پرداخته تا اقبال مردم نسبت به آنها بیشتر شود و به مدد این سازمان ها، از جوانان و نوجوانان برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.