حجت الاسلام حشمت رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجام هر کار خیری در ماه مبارک رمضان دارای ثواب و اجر فراوانی بوده که هر انسان مومنی می تواند آنرا انتخاب و انجام دهد.
وی قرائت قرآن و دعا، دستگیری از نیازمندان، سرکشی از پدر و مادر و همسایه ها را از جمله اموری عنوان کرد که در دین مبین اسلام به انجام آنها در ماه ضیافت الهی تاکید شده است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه انسان مومن و زیرک کسی است که با درایت بهترین عمل را در این ماه انتخاب کند، گفت: امروز با توجه به شرایط سخت اقتصادی افراد زیادی تنگدست هستند که دستگیری هرچند اندک از آنها دارای ثواب و اجر دنیوی و اخروی فراوان است.
رستمی یادآور شد: خداوند در قرآن فرموده که در اموال انسان های مومن سهمی برای نیازمندان قرار داده شده و هر فرد موظف است آنرا پرداخت کند.
وی اظهار کرد: یکی از بهترین اعمال در ماه رمضان کمک به نیازمندان است و هر کسی در حد توان خود به هر میزان اندک هم می تواند در این ماه به نیازمندان کمک کند.
رستمی با بیان اینکه انجام هر کار خیری دهها برابر پاداش و اجر دارد، اضافه کرد: بدون شک دستگیری از نیازمندان به کاهش آسیب ها و مسایل اجتماعی هم کمک کرده و موجب می شود جامعه روند رو به رشدی را طی کند.
وی تاکید کرد: به فرموده پیامبر اعظم (ص) ماه رمضان بهترین ماه هاست و روزها و شبهایش شریف ترین ایام، نفس و خواب روزه داران تسبیج و انجام عبادت چند برابر ارزش دارد و ترک گناه در این ماه بهترین عمل محسوب می شود.
وی از مردم خواست از روزهای باقیمانده ماه مبارک رمضان بهره لازم را برده و با کمک کردن به نیازمندان و عبادت برای خود ذخیره معنوی و دنیوی داشته باشند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.