به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی اظهار کرد: وقف سنت حسنه و احسان بی‌منتی است که در دین مبین اسلام برای پیش‌گیری از بسیاری از معضلات اجتماعی و رفع اختلاف طبقاتی پیش‌بینی‌ شده است.

وی افزود: واقفان خیراندیش در طول تاریخ با ریزبینی و تیزبینی نیازهای جامعه خود را سنجیده‌اند و بر اساس آن نیازها تلاش کرده‌اند برای برطرف کردن آن نیازها موقوفاتی را ایجاد کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه در زمان پهلوی اول حاکمیت با برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا مخالف بود، تصریح کرد: در آن زمان واقفان خیراندیش نیت موقوفات خود را برپایی مراسم عزاداری خامس آل عبا(ع) قرار می‌دادند تا حاکمیت طاغوت نتواند جلوی برپایی مراسم عزاداری را بگیرد.

وی اظهار کرد: این ریزبینی همیشه در مردم ایران زمین وجود داشته و امروزه نیز مشاهده می‌کنیم که نیات متنوعی که بسیاری از آنها بر اساس نیاز روز جامعه هست، ایجاد می‌شود.

واحدی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر نیازهای استان و اولویت‌های مورد نیاز استان که لازم است واقفان خیراندیش در هنگام ایجاد موقوفات جدید مدنظر قرار دهند شناسایی ‌شده است.

وی با شاره به اینکه بالغ‌بر 700 نیت برای موقوفات کشور در سامانه جامع ثبت شده است، گفت: مسائل علمی و فناوری، تولید دانش‌بنیان، بهداشت و درمان، اشتغال و ازدواج جوانان، کمک به نیازمندان، توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و اهل‌بیت، زائران امام رضا(ع) اولویت‌هایی است که واقفان خیراندیش در استان سمنان هنگام ایجاد موقوفات جدید می‌توانند به‌عنوان نیات خود تعیین کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 930383
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.