به گزارش ایرنا، این روستا در 30 کیلومتری شهر دهلران واقع شده و دارای 80 خانوار و جمعیتی بالغ بر 450 نفر است که شغل بیشتر مردم آن نیز کشاورزی و دامداری است.
علاوه بر ظرفیت های دامداری و کشاورزی این روستا در مسیر عتبات عالیات نیز قرار داد و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است.
با توجه به این ظرفیت ها و تلاش مسئولان، این روستا سال گذشته بعنوان روستای پایلوت اقتصاد مقاومتی شهرستان معرفی شد و در کنار آن کار احداث واحدهای مسکونی مقاوم با تسهیلات بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفت.
استقبال مردم و توجه مسئولان باعث شد روند کار تسهیل و مردم با بهره گیری از تسهیلات بنیاد مسکن واحدهای فرسوده خود را مقاوم سازی کردند.
در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و بویژه مشاغل خانگی نیز مردم با ارایه طرح پای کار آمدند و خواستار دریافت تسهیلات برای اشتغالزایی در این روستا شدند و مسئولان نیز این مهم را پیگیری کردند.
فرماندار دهلران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این روستا در دوران دفاع مقدس، واقع شدن در مسیر عتبات عالیات، دسترسی به بارگاه امامزاده ها و دارا بودن جاذبه های گردشگری از جمله ظرفیت های این روستاست که با مشارکت مردم موجب رونق اقتصادی روستا و مهاجرت معکوس می شود.
سید حسینعلی موسوی گفت: اجرای طرح پایلوت اتصاد مقاومتی در این روستا باعث توسعه اشتغال ، درآمدزایی و جلوگیری از مهاجرت مردم می شود.
فرماندار دهلران از ساخت مسجد روستا خبر داد و گفت: برای اجرای آن بالغ چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده و هم اکنون در مرحله اسکلت بندی و تیرچه ریزی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی است.
رئیس بنیاد مسکن دهلران نیز گفت: 11 میلیارد و 500 میلیون ریال برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی این روستا هزینه شده است.
سجاد نقیبی افزود: برای اجرای طرح هادی روستا نیز چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده تا شاهد اجرای طرح هادی نیز در این روستا باشیم.
مدیر آب روستایی دهلران نیز گفت: کار مطالعه تعویض خط انتقال آب شرب این روستا به اتمام رسیده است.
غلامعلی کارگر افزود: خط انتقال آب شرب این روستا بطول 20 کیلومتر با توجه به فرسودگی و تعمیرات مداوم نیاز به تعویض دارد که برای این کار اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال نیاز است.
بخشدار مرکزی دهلران نیز گفت: تدابیر لازم برای رونق این روستا و ایجاد اشتغال برای اهالی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی اندیشیده شده است.
حسین ایمانی افزود: احداث پارک زائر در این روستا در زمینی به گستره یک هزار و 200 متر مربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال در دستور کار است.
فرمانده انتظامی دهلران نیز گفت:در جهت برقرار امنیت در این روستا ایجاد یک پاسگاه انتظامی برای آن پیش بینی شده است.
سرهنگ منوچهر مکی افزود: مجوزهای لازم برای این کار اخذ شده و مکانی نیز برای این پاسگاه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با انجام مراحل تعمیر و تجهیز شاهد راه اندازی آن باشیم.
با توجه به اقدامات انجام شده و مجموعه تدابیر اندیشیده شده به زودی روستای بیشه دراز در مسیر توسعه و اشتغال قرار خواهد گرفت و این امر موجب رونق کسب و کار و اشتغال در روستا و استفاده از ظرفیت های آن در همه زمینه ها خواهد شد.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.