سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: سه اثر فرهنگی-معنوی روستاهای قطرم و شیطور این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شد.
لیلا رنجبر، در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در آخرین نشست دفتر ثبت آثار و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی که دیماه جاری در تهران برگزار شد، 18 پرونده از استان یزد واجد ارزش ثبت شناخته شد که از این تعداد سه اثر مربوط به بافق است.
وی این آثار را دُغال بازی و جوش دوره روستای قطرم و اثر معنوی پاجوش زنی روستای شیطور ذکر کرد.
از حدود 100 اثر بافق تاکنون 46 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

**
«محمود زمانی قمی» ، استاندار یزد در حکمی «رضا تاج‌ آبادی هرات» را به ‌عنوان سرپرست بخشداری مرکزی خاتم منصوب کرد.
در این حکم آمده است: با عنایت به ‌مراتب تعهد و تجارب ارزنده جناب عالی و به پیشنهاد فرماندار خاتم، به ‌موجب این ابلاغ به سمت سرپرست بخشداری مرکزی خاتم منصوب می شوید.
انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت‌های بخش و در چارچوب اهداف نظام و سیاست‌ ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید سعی و تلاش خویش را صرف انجام وظایف و مسئولیت ‌های محوله کنید.
پیش ‌از این « محمدکاظمی نسب» عهده‌ دار این مسئولیت بود که در حال حاضر سرپرست فرمانداری ابرکوه است.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

**
فرماندار اردکان گفت: نمایشگاه دستاوردهای روستاییان فرصت ارزشمندی برای نمایش ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان به ویژه در حوزه روستایی است.
هادی مقیمی در نشستی به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان افزود: در این نمایشگاه باید صنایعی نظیر کارخانه آهک صنعتی ، تولید فرآورده های کنجدی و تولیدات کشاورزی نظیر انار ،پسته ، روناس و گیاهان دارویی معرفی شود.
وی اظهار کرد: فضای نمایشگاه باید به گونه ای طراحی شود که درخشش خوب اردکانی ها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد .
به گفته وی سومین نمایشگاه ملی توانمندی روستاییان و عشایر ایران 12تا 18اسفند در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این نمایشگاه شامل 31 غرفه است و با حضور استان ها و شهرستان ها، دستگاه های اجرایی مرتبط با هدف خدمت رسانی به روستاها و مناطق عشایری، موسسات خیریه، تولید کنندگان محصولات، صنایع دستی و روستایی برپا می شود.
مقیمی گفت: نمایشگاه یادشده ، زمینه ساز ایجاد اشتغال در منطقه و حمایت از تولیدات روستایی و شکوفایی اقتصاد، کمک به معیشت مردم و رفع موانع اقتصاد مقاومتی است.
فرماندار اردکان یادآور شد: ارایه محصول استان ها و شهرستان ها، ایده های نو، روستای نمادین، چادرهای عشایری در ایل نمادین، نمایشگاه عملکرد دستگاه های ملی، سازمان های مردم نهاد و شرکت های بوم گردی و ... از بخش های نمایشگاه است .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7543/ 7534 / 7544 / 2047/ خبرنگار: اصغر عسکری، شهلا حیدری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.