زهرا همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا تا کنون 970 کودک چند قلو از 400 خانواده نیازمند استان اعم از مددجو و غیر مددجو با حمایت بنیاد برکت از اسفندماه 96 به مدت یکسال از مزایای بیمه تکمیلی برخوردار شده اند.
وی مزایای این بیمه را شامل ویزیت و دارو و تمامی هزینه های درمانی از جمله بستری و غیره عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به هزینه های سنگین نگهداری فرزندان چند قلو، این اقدام با هدف حمایت مالی از این خانواده ها انجام شده است.
وی اظهار کرد: همچنین به همت بنیاد برکت یک هزار نفر از مجموع چهار هزار و 291 زن سرپرست خانوار مددجو نیز سال گذشته بیمه تکمیلی شده اند.
مدیرکل بهزیستی ایلام پیش بینی کرد: امسال نیز یک هزار نفر دیگر از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند.
همتی در خصوص بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیز گفت: تاکنون یک هزار و 871 نفر از زنان سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش مناطق روستایی، عشایری و شهری بیمه تامین اجتماعی شده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد 759 نفر در شهرها و یک هزار و 112 نفر نیز در روستاها و مناطق عشایری سکونت دارند، اظهار کرد: کار بیمه زنان روستایی از سوی صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه زنان ساکن مناطق شهری از محل قانون هدفمندی یارانه ها و از طریق بیمه تامین اجتماعی انجام گرفته است.
همتی یادآور شد: طرح بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایری از سال 88 آغاز شد که در اجرای آن از سوی بهزیستی، زنان سرپرست خانوار واجد شرایط به دهیاری ها معرفی شدند و پس از ورود و ثبت اطلاعات آنان در تارنمای صندوق بیمه روستایی و عشایری حق بیمه آنها به صورت متمرکز از سوی بهزیستی پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار مناطق شهری نیز از سال 90 آغاز شد که بخشی از آن از ناحیه دولت و محل قانون هدفمندی یارانه ها و بخش دیگر آن از محل اعتبارهای بهزیستی استان ها تامین خواهد شد.
همتی افزود: زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق شهری، روستایی و عشایری که مشمول این بیمه ها می شوند باید دارای دست کم 18 و حداکثر 50 سال سن بوده و بعنوان سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش بهزیستی باشند.
به گزارش ایرنا، حدود چهار هزار و 300 نفر از مددجویان بهزیستی ایلام را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که هشت هزار و 900 نفر را سرپرستی می کنند.
اداره کل بهزیستی ایلام در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری و اشتغال و مشارکت های مردمی به 25هزار مددجو و همچنین عموم مردم خدمت رسانی می کند.
7171/6032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.