مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا 22 مورد مجتمع خدمات بهزیستی را با کمک فعالان بخش غیردولتی تجهیز و راه‌اندازی کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در مراسم تکریم و تجلیل از مددکاران در سرعین اظهار کرد: با توجه به تنوع و گستردگی خدمات بهزیستی تمام تلاش ما بر این است تا به سمت حرفه‌ای شدن، تخصصی شدن و روزآمدی فعالیت‌ مددکاران حرکت کنیم که در این زمینه ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی جزو رویکردهای اصلی بوده است.
وی فعالیت مددکاری را در مجموعه بهزیستی یک کار بنیادین و اساسی، متکی به علاقمندی، رغبت و انگیزه خدمت‌رسانی به مددجویان و جامعه تحت پوشش این نهاد اعلام و خاطرنشان کرد: در طول سال در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی به شکل تخصصی سعی می‌کنیم به اشکال مختلف مددکاران را به سمت حرفه‌ای شدن فعالیت‌هایشان سوق دهیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل ضرورت گزینش درست را در انتخاب مددکاران باانگیزه، علاقمند و متبحر به این حوزه یادآور شد و گفت: تا زمانی که گزینش درستی انجام نشود ما نمی‌توانیم از کارها نتیجه بگیریم.
ستاری ادامه داد: مددکاران ما باید از تفکر پویا، خلاق و همراه را نوآوری بهره‌مند باشند و تنها به دنبال کارهای عادی و منتظر جذب منابع محدود نباشند بلکه یک مددکار باید از طرق مختلف و آشنایی را مراکز غیردولتی سعی کند تا مددجویان را درست و دقیق راهنمایی و ارشاد کند.
وی افزود: ما در استان اردبیل با داشتن ده‌ها مرکز حمایت از بیماران سرطانی و لاعلاج باید هیچ مشکلی در ارائه خدمات به مددجویان در این حوزه نداشته باشیم در حالی که برخی مددکاران حتی اطلاع و آگاهی از این موسسات و فعالیت‌ آنها ندارند و با یک فکر بسته و کلیشه‌ای تنها به کارهای عادی بسنده می‌کنند.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با قدردانی از تهیه‌کنندگان کتابچه راهنمای خدمات درون و برون سازمانی در کمک به نیازمندان بیان کرد: باید یک مددکار با ذهن خلاق خود سعی کند با استفاده از منابع مختلف گره‌های مختلف را باز و کار درست را به سرانجام برساند.
ستاری تصریح کرد: در سفری که به یکی از شهرستان‌ها داشتیم متوجه شدیم که مددکار ما از قانون بهره‌مندی دو معلول و بیشتر از منابع رایگان خرید خانه بی‌اطلاع است در حالی که اگر به موقع و درست مددجوی خود را راهنمایی می‌کرد مشکل سرپناه آنها برطرف می‌شد.
وی گفت: ما در کنار دانش‌افزایی، ارتقای تخصص و رفتار حرفه‌ای مددکاران سعی و تلاش‌مان بر این است تا با راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات بهزیستی افراد نیازمند را همراهی و کمک کنیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تعداد مددکاران بهزیستی استان را 262 نفر اعلام و بیان کرد: بیشتر این مددکاران در حوزه اجتماعی مشغول فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم توزیع خدمات مددکاری را براساس پراکندگی جمعیت در مناطق مختلف انجام دهیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از توسعه کلینیک‌های مددکاری در استان اردبیل به ویژه فعال شدن این کلینیک‌ها در مناطق مرزی نظیر موران گرمی خبر داد و اظهار کرد: 11 کلینیک اجتماعی یا فعال است و یا اینکه در سالجاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
ستاری اضافه کرد: مجتمع خدمات بهزیستی با اولویت مناطق روستایی و حاشیه شهرها احداث می‌شود که 9 مورد آنها تاکنون افتتاح شده و 9 مورد دیگر نیز در شرف تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد.
وی فعالیت 21 مرکز خدمات توانبخشی را در کنار 41 مرکز غیردولتی خدمات بهزیستی یادآور شد و خاطرنشان کرد: 22 مورد از این مراکز در سالجاری فعال و راه‌اندازی خواهند شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.